Skocz do zawartości

Mineduino - połączenie Minecrafta i prawdziwego świata


Pomocna odpowiedź

Podoba Ci się ten projekt? Zostaw pozytywny komentarz i daj znać autorowi, że zbudował coś fajnego!

Masz uwagi? Napisz kulturalnie co warto zmienić. Doceń pracę autora nad konstrukcją oraz opisem.

@Razikus, właśnie zaakceptowałem opis. Dziękuję za przedstawienie ciekawego projektu, zachęcam do prezentowania kolejnych DIY oraz aktywności na naszym forum 😉

Masz jakieś dalsze plany na rozbudowę tego systemu? Planujesz może stworzenie jakiś dedykowanych akcesoriów do gry?

(edytowany)

Cześć

Dziękuję Ci!

Aktualnie muszę dostać trochę informacji zwrotnej, żeby określić w którą stronę projekt powinien pójść. Do tego potrzeba mi trochę rozgłosu, nad którym aktualnie pracuję 😄

Prawdę mówiąc w przyszłości mam w planach stworzyć zestawy Mineduino wraz z preinstalowanym oprogramowaniem, co pozwoli każdemu na szybkie uruchomienie i zabawę z Mineduino i elektroniką.

W szczególności w przyszłości chciałbym tym zainteresować:

  1. graczy Minecraft, którzy pasjonują się redstone (jest ich dużo)
  2. młodych adeptów elektroniki (w Minecrafcie nic nie spalisz :D)
  3. rodziców, którzy chcieliby, aby ich podopieczny robił jakieś ciekawe rzeczy. Można się dużo nauczyć mając przy tym masę zabawy!

Nie wykluczam dedykowanych akcesoriów, ale tak jak pisałem -> czas pokaże co to by mogło być.

Edytowano przez Treker
Poprawiłem formatowanie

Super projekt, liczę że go rozwiniesz i uzupełnisz o dodatkowe przedmioty i może jakąś możliwość programowania w grze zamiast w oddzielnym oknie 😄

Czy wtyczka współpracowałaby z Modami takimi jak np. Project Red, który dodaje zaawansowane mechanizmy redstone ?

(edytowany)

Jak widzę to napisałeś dobry plugin - jedyny problem jest taki, że gracz musiałby odpalić własny serwer, co może trudne nie jest ale elektronik to nie informatyk xd (wideo jeszcze nie odpaliłem, szkoła xd)

Myślałeś o napisaniu moda zamiast pluginu? Coś pod Forge/fabric. Wiem że to byłoby trudniejsze, ale łatwiejsze w instalacji ze strony gracza.

Mimo wszystko projekt bardzo oryginalny, aż chyba sobie zobaczę jak się sprawdza u siebie 😛

 

edit: jak prowadzisz serwer to faktycznie plugin ma sens, najlepiej jakby pod creative to podpiąć (działki). Ale gratuluję projektu 😉

Edytowano przez Leoneq
1 godzinę temu, Leoneq napisał:

Jak widzę to napisałeś dobry plugin - jedyny problem jest taki, że gracz musiałby odpalić własny serwer, co może trudne nie jest ale elektronik to nie informatyk xd (wideo jeszcze nie odpaliłem, szkoła xd)

Myślałeś o napisaniu moda zamiast pluginu? Coś pod Forge/fabric. Wiem że to byłoby trudniejsze, ale łatwiejsze w instalacji ze strony gracza.

Mimo wszystko projekt bardzo oryginalny, aż chyba sobie zobaczę jak się sprawdza u siebie 😛

 

edit: jak prowadzisz serwer to faktycznie plugin ma sens, najlepiej jakby pod creative to podpiąć (działki). Ale gratuluję projektu 😉

Cześć

Oficjalny serwer mineduino jest dostępny pod IP mc.mineduino.eu i -> jest to creative z działkami 😄

 

Myślałem o dodaniu kompatybilności i dla Spigota i dla Forge
Plugin daje to, że dzięki niemu możesz zaprosić znajomych na serwer i kooperować, dzięki czemu nikt nie musi nic dodatkowo instalować. Hmmm.

 

Alee faktycznie - dostaję dużo głosów, aby przeportować to też na Forge i tak chyba zrobię!

 

 

W dniu dzisiejszym prawdopodobnie wydam update -> smart chests 😄 
Skrzynki, które co 5 sekund aktualizują swój stan, co można wychwycić i tworzyć bardzo ciekawe magazyny/wyszukiwarki/etc

 

Następny update to będą tabliczki, niedługo!

  • Lubię! 1
Dnia 17.12.2019 o 10:27, Legion napisał:

Super projekt, liczę że go rozwiniesz i uzupełnisz o dodatkowe przedmioty i może jakąś możliwość programowania w grze zamiast w oddzielnym oknie 😄

Czy wtyczka współpracowałaby z Modami takimi jak np. Project Red, który dodaje zaawansowane mechanizmy redstone ?

Dzięki!

 

Jeżeli miałbyś serwer, który wspiera mody i pluginy to tak

No to widzisz, opisy tekstowe czasami są lepsze xd

Mimo wszystko bardzo dobrze zrobiłeś projekt, aż nie mogę uwierzyć że takie coś powstało o.o Naprawdę wielkie gratulacje. No i powodzenia, w razie problemów zawsze ci mogę spróbować pomóc xd

(edytowany)

Dzięki! Najlepszą pomocą będzie zrobienie jakiegoś projektu 😄

 

Wczoraj wydałem wersję 1.1

 

 

 

I kolejny projekt tutaj:

 

Edytowano przez Razikus
  • Lubię! 2

Fajne połączenie dwóch światów.

Taka skrzynka informująca o swojej zawartości pewnie miałaby większy sens jakby dawała znać przy zmianie, a nie co x sekund. Plus może możliwość odpytania o zawartość (jak się skrypt odpala, to na początku nic nie wie, więc mógłby odpytać).

  • Lubię! 1
6 godzin temu, Marooned napisał:

Fajne połączenie dwóch światów.

Taka skrzynka informująca o swojej zawartości pewnie miałaby większy sens jakby dawała znać przy zmianie, a nie co x sekund. Plus może możliwość odpytania o zawartość (jak się skrypt odpala, to na początku nic nie wie, więc mógłby odpytać).

Docelowo będzie to hybryda, co 60 sekund + przy zmianie

Niestety ciężko wyłapać WSZYSTKIE "zdarzenia", które zmieniają stan skrzynki (hopper, wybuch, itp itd). Do tego gdy zabieramy x przedmiotów to zdarzenie może się wywołać x razy, więc najbezpieczniej na tą chwilę wysyłać co 5 sekund.

 

Co do tego, czy skrypt nic nie wie:

https://www.hivemq.com/blog/mqtt-essentials-part-8-retained-messages/

 

Wiadomości są wysyłane na broker z zachowaniem flagi retained, dzięki czemu można poznać ostatni stan z brokera

 

Ale oczywiście, zapraszam do napisania Issue na ten temat na githubie!

https://github.com/Mineduino/Mineduino-spigot

  • Lubię! 1

Ok, słyszałem o Pythonie w Minecraftcie, ale Arduino?

To znaczy... świetny pomysł, sam bym na to ie wpadł!

W skrócie świetne!

Pozdro.

  • 1 miesiąc później...
Gość henkhofstra

How to compile plugin from source?

 

Hi Adam, Your mineduino project is just what I need, but I need to compile the plugin with a different broker. I imported your source as maven in eclipse and it compiles to jar with a few warnings. The problem is that my newly compiled version does not want to load. Your ready made mineduino.jar does! I am doing something wrong of course and I hope you can give me a few pointers as I am a c/c++ person and not very experienced in Java. Thanks in advance and greeting from Alkmaar The Netherlands ! /Henk

8 godzin temu, henkhofstra napisał:

How to compile plugin from source?

 

Hi Adam, Your mineduino project is just what I need, but I need to compile the plugin with a different broker. I imported your source as maven in eclipse and it compiles to jar with a few warnings. The problem is that my newly compiled version does not want to load. Your ready made mineduino.jar does! I am doing something wrong of course and I hope you can give me a few pointers as I am a c/c++ person and not very experienced in Java. Thanks in advance and greeting from Alkmaar The Netherlands ! /Henk

Hello Henk!

 

In case of other broker you can just edit configuration in mineduino.json (main root folder of your server)

 

You can here change value of tcp://mineduino.eu:1883 to the address of your own broker

 

If you still need to recompile plugin please let me know i will make further explanations.

  • Lubię! 1
  • 2 miesiące później...

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...