Skocz do zawartości

Restart układu i spadek napięcia przy obciążeniu silników


krzysztof8

Pomocna odpowiedź

Dzień dobry,

Synek posiada małego quada na akumulator i trochę go przerobiłem zwiększając pojemność akumulatorów poprzez podłączenie równolegle x3 żelowych akumulatorów 6v (x2 - 5ah, x1 - 4,5ah). Wymieniłem też x2 silniki wraz z przekładnią 6v 35w 15000rpm na 6v 35w generujące 20000rpm tyle że te nowe silniki są znacznie większe. Aktualnie po naładowaniu akumulatorów do 6,7v (lub więcej) przy obciążeniu następuje spadek napięcia do 5.1v co powoduje restartowanie układu oraz zatrzymanie tych silników.

Co może powodować aż taki spadek napięcia?

Link do komentarza
Share on other sites

44 minuty temu, krzysztof8 napisał:

Co może powodować aż taki spadek napięcia?

Moim zdaniem któryś z silników już jest przypalony i robi zawarcie...ja bym sprawdził je z osobna...odpinasz kabel od jednego i próbujesz "jechać" lub nawet przytrzymać quada pod obciążeniem, z drugim silnikiem tak samo

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

3 godziny temu, krzysztof8 napisał:

Tak, na starych tego problemu nie ma, przy starych silnikach obciążenie spada z 6,7v na 6.4v

 

1 godzinę temu, krzysztof8 napisał:

Możesz rozwinąć swoją wypowiedź?

Wyszło na to że silniki mają za duże przełożenie i zanim "ruszą" pełną parą to powodują za duży pobór prądu...rozwiązanie problemu to niestety powrót do starych silników...te się nie nadają...

Link do komentarza
Share on other sites

Poniżej wrzucam pomiary tych silników bez obciążenia

1 silnik stary 6,32v, rozruch 2.8a, stała praca 0.6a

2 silniki stare 6,06v, rozruch 4 - 8a, stała praca 1.2a

1 silnik nowy 5,96v, rozruch 5.2a, stała praca 1.5a

2 silniki nowe 5,41v, rozruch 8a, stała praca 2.9a

Czy jest coś co mogę zrobić aby zachować te silniki? np zmienić źródło zasilania czy zastosować jakąś przetwornicę czy coś?

Link do komentarza
Share on other sites

3 godziny temu, krzysztof8 napisał:

Poniżej wrzucam pomiary tych silników bez obciążenia

1 silnik stary 6,32v, rozruch 2.8a, stała praca 0.6a

2 silniki stare 6,06v, rozruch 4 - 8a, stała praca 1.2a

1 silnik nowy 5,96v, rozruch 5.2a, stała praca 1.5a

2 silniki nowe 5,41v, rozruch 8a, stała praca 2.9a

Czy jest coś co mogę zrobić aby zachować te silniki? np zmienić źródło zasilania czy zastosować jakąś przetwornicę czy coś?

Jedyne rozwiązanie to dodanie większej ilości akumulatorów, no ale to już zrobiłeś...będzie ciężko coś poradzić 😕 przetwornice nic nie dadzą tutaj...

Link do komentarza
Share on other sites

Cześć

Stary temat, ale brakuje informacji czy problem został rozwiązany czy nie.

Jak dla mnie to opis problemu dość skąpy. Ja widzę przyczynę problemu w niedopasowaniu baterii (akumulatorów). Łączenie szeregowe baterii i akumulatorów zwiększa sumaryczną pojemność, ale pod pewnymi warunkami (zalecenia producentów):

  1. Baterie powinny być takiego samego typu
  2. Powinny mieć takie same (bardzo podobne) parametry
  3. Powinny być wykonane w tej samej technologii
  4. Powinny mieć zbliżony stopień zużycia
  5. Powinny mieć identyczny stopień naładowania

Np. wyobrażam sobie sytuację, że któreś z akumulatorów mają większą rezystancję wejściową i pod obciążeniem spadek napięcia na tych akumulatorach jest większy niż na pozostałych. W takim przypadku prąd z pozostałych akumulatorów będzie przepływał oprócz silników także do tych o większej rezystancji.

Prosty przykład rachunkowy: gdy wszystkie 4 akumulatory mają tę samą rezystancję wewnętrzną (R1=R2=R3=R4=1 om) to przy obciążeniu Rl = 5 om, Vout = 5,71V.

Gdy dwa z tych akumulatorów będą miały rezystancję większą (R3=R4 = 2 om) to Vout = 5,63 V. Różnice będą tym większe im większy prąd będzie pobierany z pakietu baterii. W opisanym przypadku pobór prądu przez odbiornik to ok. 1A.

 

Baterie.thumb.png.ecb04356f94ad7d6ce48eb7d9e47baea.png

Nie da się określić przyczyny bez znajomości podstawowych parametrów źródeł i odbiorników energii.

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.