Skocz do zawartości

Tropiciel III


pawel

Pomocna odpowiedź

Podoba Ci się ten projekt? Zostaw pozytywny komentarz i daj znać autorowi, że zbudował coś fajnego!

Masz uwagi? Napisz kulturalnie co warto zmienić. Doceń pracę autora nad konstrukcją oraz opisem.

To jest cały PID czy samo P? To już maksymalna prędkość silników?

Jeśli czegoś się nauczyłeś to dobrze, ale na pewno idealny on nie jest i można tam sporo jeszcze poprawić 😉

Link do komentarza
Share on other sites

Jest to PD, człon I jest napisany, ale wyłączony. Na pierwszym filmie jeździł na 80 procent, a na drugim już udało mi się ustawić go tak, że jechał na maksymalnej. Ale jak piszesz można jeszcze wiele poprawić. Silniki są bardzo wolne, ale dosyć silne, zbytnio się nie nadają na linefollowera, ale jak coś co kupiłem z 10 zł, to dobrze działają.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Życzę powodzenia przy PID'zie ale l293 i te silniki to złe połączenia mówię z doświadczenia

Może zainteresuje cię "przeróbka" napędu czyli zamiast tych silników dać modelarskie klasy 280 przyklejone do tych podstawek pod tamte u mnie tak zrobiłem i dość żwawe są ale słabsze

Link do komentarza
Share on other sites

Ten aku to porazka

Nie ma to jak konkretne stwierdzenie podparte argumentami. Nie wiem czemu wg Ciebie to "porażka", jest w miarę estetycznie zamocowany (na miarę możliwości). Oczywiście lepszy byłby li-pol, ale skoro ten spełnia swoją funkcję dobrze to jest to tylko w kwestii twórcy robota.

Link do komentarza
Share on other sites

Ja bym dał ten aku na oś silników. Nawet minimalne obciążenie na czujniki powoduje gorszą jazdę w moim robocie. Dołożyłem 19 g a robot sporo spowolnił.

Link do komentarza
Share on other sites

Mi też się nie podoba ten akumulator i chętnie bym dał inny, ale szkoda mi trochę pieniędzy na coś lepszego. A też wole mieć dobrą ładowarkę, bo nie znam się na akumulatorach(odrzuca mnie ten temat). Jest zamocowany tak, że mocowania nie widać, jest to taśma dwustronna od spodu.

Czujniki już są prosto, tam na śruby jest większy otwór(właśnie do regulacji) i jak robiłem zdjęcia, to wcześniej robot musiał w coś solidnie uderzyć.

EDIT

Ubiegłeś mnie Armir, można łatwo zawsze przesuwać ten akumulator, ale wole jak jest w przodu i mi się czujniki nie dźwigają, muszę dopisać jeszcze do programu jakieś powolne startowanie.

Link do komentarza
Share on other sites

-mostek h L293(bardzo żałuje tego wyboru)

Tak dokładnie to dlaczego się tak źle sprawdza?

Ma zbyt duży spadek napięcia w efekcie tego mamy duże straty mocy, a silnik wolniej się obraca.

Link do komentarza
Share on other sites

J.w., l293 to naprawdę kiepski wybór. W tej samej cenie albo parę groszy drożej można dostać coś porządniejszego, np. tb6612-mniejszy spadek napięcia, większy max prąd, mniejsze wymiary.

pawel, próbowałeś już jazd z przesuniętą baterią i softstartem? No i oczywiście na innych trasach 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

pawel, próbowałeś już jazd z przesuniętą baterią i softstartem? No i oczywiście na innych trasach

Na razie nic nie robiłem, nie mam na to czasu, odłożyłem na razie ten projekt na bok. Najpierw muszę sobie studia do końca załatwić i zrobić jeszcze parę ciekawszych projektów. Ale nie wiem czy kompletnie tego nie oleje, jakoś nie mam cierpliwości do line followerów.

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.