Skocz do zawartości

Sterownik silnika DC

Kocon

Pomocna odpowiedź

Witam, w mojej pracy poszukuję sterownik silnika DC. Wszyscy zapewne pomyślą że było to już wałkowane nie raz, na necie można znaleźć masę schematów, lecz najbardziej rozpowszechnione układy to sterowniki silników pracujących przy dużych prądach i napięciu przynajmniej 12V. Potrzebuję natomiast sterownik do małego silnika, pracującego przy napięciu 2,8V i bardzo małym prądzie więc wysterować go można bezpośrednio z poziomu logicznego jak mniemam 😋 . Silnik ma mieć regulację obrotów oraz możliwość przełączania kierunku. Jedyny sensowny dla mnie układ wygląda następująco :

schemat_4170.jpg

Jestem raczej zielony jeżeli chodzi o tego typu rzeczy. Czy ten schemat się nada ? Czy może ktoś ma lepsze propozycje i rozwiązania ? Z góry dziękuję za odpowiedzi 😃

Komentarz dodany przez: Treker

Nie, oczywiście można wykorzystać gotowy. Myślałem nad 74HCT240 czy L293D ale ten wydaje mi się 'za mocny' 😃 .Nie mam niestety pojęcia jak do pierwszego układu dołączyć układ to sterownia obrotów.

Sam się nie do końca znam, ale co znaczy "za mocny" ? L293D to moim zdaniem bardzo bezkonfliktowy układ, skoro u mnie wszystko działa u Ciebie też powinno 🙂

Edit: tylko nie podpinaj silnika bezpośrednio pod pin procka jak piszesz, bo raczej uśmiercisz port.

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay