klonyyy Napisano Czerwiec 2, 2013 Udostępnij Napisano Czerwiec 2, 2013 Witam! Jak zwykle zakładam workloga, głównie dlatego, żeby zadawać pytania w nim, a nie zakładać kilka nowych tematów 😉 Główne założenia : procesor- atmega 16 z kwarcem mostki to dwa tb6612 silniki pololki 30:1 (w końcu sobie uświadomiłem że bez nich ni rusz na zawodach ) czujniki tradycyjnie już tsop'y + diody ir (7 sztuk), ale w tym robocie do jednego tsopa po dwie diody 😉 czujniki linii to ktir'y (dwa na przodzie) zasilanie to li po 2s (jeszcze nie wiem jaka pojemność ) zamiast tradycyjnego stabilizatora przetwornica schemat i płytka: Pewnie się domyślacie daczego czujniki tak bardzo odsunięte od brzegów płytki 😉 Ja macie jakieś uwagi czy opinie to prosze śmało pisać, niedługo wrzucę projekt w solidzie 😉 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Alvedro Czerwiec 2, 2013 Udostępnij Czerwiec 2, 2013 Z własnego doświadczenie wiem, że takie ułożenie ktirów nie jest najlepsze. Jak robot najedzie dwoma czujnikami na linie to będzie jeszcze OK, ale jak najedzie tylko jednym czujnikiem to ciężko będzie mu się obrócić w środek dohyo. Na Twoim miejscu zwiększyłbym liczbę ktirów i pomyślał nad takim ułożeniem, które pozowliło by odczytać przybliżony kąt, pod którym robot najechał na linię. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
piotreks-89 Czerwiec 2, 2013 Udostępnij Czerwiec 2, 2013 klonyyy: 1) Dodaj sterowanie silników przez PWM. Będziesz miał styczność z Pololkami to zobaczysz dlaczego 😋 Jazda cały czas robotem na pełnej mocy to naprawdę nie jest dobry pomysł. Niemal zawsze będzie wypadał z ringu. 2) Jesteś pewien co do tych TB6612? Sam ich nie stosowałem, ale wiem, że w MS się nie spisują. Podziałają, podziałają, a na zawodach siądą w najmniej oczekiwanym momencie. Już lepszą opcją jest L298P, pakiet 3S i wypełnienie PWM takie, aby silniki zbytnio nie dostawały po tyłku 😋 3) Ja bym jednak dodał jeszcze KTIR'y z tyłu robota. Może się to wydawać niepotrzebne, ale zapobiegniesz niechcianym "ucieczkom" robota poza ring. 4) Jeśli masz miejsce, to dodaj komparator i odczytuj KTIR'y cyfrowo. Szybciej i bardziej niezawodne 😉 Mimo, że ja w ReHeavy'm odczytuję analogowo i nie narzekam, to drugi raz bym się na to nie zdecydował. 5) Dodaj złącze modułu startowego (wyjście START podłącz najlepiej do któregoś z pinów przerwań zewnętrznych). Myślę, że w przyszłym sezonie większość zawodów będzie ich wymagała 😋 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Carpe Diem Czerwiec 2, 2013 Udostępnij Czerwiec 2, 2013 2) Te mostki faktycznie nie są najlepszym rozwiązaniem. Prawda, że prawie całe napięcie trafia na silniki ale znacznie się grzeją od zwykłej jazdy i zawracania od linii. 4) U mnie KTIRy są podłączone bezpośrednio a i tak odczytuję je cyfrowo i nie ma problemów 😉 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Polecacz 101 Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay! • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny • Usługa projektowania PCB na zlecenie • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber Zobacz również » Film z fabryki PCBWay
klonyyy Czerwiec 2, 2013 Autor tematu Udostępnij Czerwiec 2, 2013 Pwm'a chciałem zrobić programowego, a co do mostków to jużnie wiem co zastosować... może VNH3SP30 ? Tylko on trochę drogi jest :/ Ktir'ka jeszcze jednego dam na tył - dzięki słuszna uwaga 😉 Nad komparatorem jeszcze się zastanowię. A czy modułem nie może być po prostu jeden z moich tsopów ? Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Alvedro Czerwiec 2, 2013 Udostępnij Czerwiec 2, 2013 W swoim robocie wykorzystuje 2 mostki tb6612, po jednym na silnik i nie miałem z nimi żadnych problemów, jak dla mnie to spisują się bardzo dobrze. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Phil Czerwiec 2, 2013 Udostępnij Czerwiec 2, 2013 Ale po co się bawić z programowym PWM'em, skoro można wykorzystać sprzętowy? Generowanie 36kHz dla diod przerzucisz na jeden z dwóch pozostałych timerów... Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Carpe Diem Czerwiec 2, 2013 Udostępnij Czerwiec 2, 2013 A czy modułem nie może być po prostu jeden z moich tsopów ? Mógłbyś któregoś do tego wykorzystać ale musiałbyś dopisać kod ktory obejmowalby przypisywanie pilotem do odpowiedniego ringu tak jak to jest w popularnych modułach z RC. Pwm'a chciałem zrobić programowego Tylko po co sie męczyć i utrudniać prockowi życie zamiast wykorzystać dedykowana do tego funkcje? Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
piotreks-89 Czerwiec 2, 2013 Udostępnij Czerwiec 2, 2013 Popieram zdanie kolegów wyżej. Nie ma sensu bawić się w programowy PWM (konfiguracja sprzętowego jest banalna, a 36kHz możesz generować na innym sprzętowym timerze) oraz odczyt komendy startowej w robocie. Co do tego drugiego, to byś musiał zmienić TSOP'y na 38kHz, ponieważ piloty nadają na tej częstotliwości 😋 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
klonyyy Czerwiec 2, 2013 Autor tematu Udostępnij Czerwiec 2, 2013 No dobra już wszystko pozamieniałem, a co do modułu to tradycyjnie 3 goldpiny +5v gnd i signal, tak ? Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Carpe Diem Czerwiec 2, 2013 Udostępnij Czerwiec 2, 2013 Dwa piny do zasilania i dwa sygnałowe - start i kill ale nie pamiętam w jakiej kolejności. 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
klonyyy Czerwiec 2, 2013 Autor tematu Udostępnij Czerwiec 2, 2013 Dobra, dzięki za chwilę poszukam 😉 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
piotreks-89 Czerwiec 2, 2013 Udostępnij Czerwiec 2, 2013 klonyyy, na stronie KoNaR'u jest DS ich modułów. Aczkolwiek strona raz działa, a raz nie 😋 Trzeba trafić w dobry moment. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
klonyyy Czerwiec 3, 2013 Autor tematu Udostępnij Czerwiec 3, 2013 Mam do Was pytanie - jak poprawnie i ładnie połączyć dwa pługi (boczny i przedni )? Widać że są połączone nie równo, bo są pod innym kątem do podłoża. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Mechano Czerwiec 3, 2013 Udostępnij Czerwiec 3, 2013 Widzę, że kolejna bestyjka powstaje. Już Ci się Hake2 znudził? 😋 Co do przetwornicy to proponuje dać przełącznik na enable i masz sprzętowe włączenie. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Pomocna odpowiedź
Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto w ~20 sekund!
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj się »Zaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się »