Skocz do zawartości

Wykorzystanie serwo w inkubatorze


musiek

Pomocna odpowiedź

Witam, na wstępie jeśli chodzi o robotykę jestem totalnym laikiem dlatego tez zawitałem na wasze forum. Do rzeczy - skonstruowałem inkubator do wylęgu jaj, sterownik temp, wilgotności itd, jedyne czego mi brakuje to automatyczne obracanie jaj. Dotychczas robiłem to ręcznie na skonstruowanych przez siebie rolkach , ale przydało by się to trochę zautomatyzować. Inkubator jest niewielkich rozmiarów dlatego tez zastanawiałem się czy da rade wykorzystać serwomechanizm np TowerPro SG90. Na poniższym zdjęciu widać rolki, teraz chodzi o to żeby tak podłączyć serwo do nich (może być na jakimś druciku przedłużeniu czy coś podobnego - serwo i tak będzie z tyłu więc coś takiego będę musiał wymyślić) żeby obracało tacką co 4h o jakieś 3cm w tą i z powrotem.

Jeżeli ktoś miały jakiekolwiek pomysły proszę o pomoc. Jeśli chodzi o koszty mechanizmów to prosiłbym o pomysły nie za bogate 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

musiek, a nie możesz zrobić tego poprzez założenie na każdą rolkę czy raczej na wał od tej rolki zębatki i napęd wszystkich rolek za pomocą paska zębatego z jakiegoś silniczka z dużą przekładnią? Tak chyba byłoby najwygodniej.

Edycja:

Tak sobie przemyślałem i chyba jednak Twój pomysł będzie lepszy. Możesz do każdego wałka dorobić od spodu jakieś ramię np ze sztywnego drutu. Potem spiąć wszystkie druty innym drutem, dorabiając oczka. Drut musiałby być stalowy w stylu tzw. fortepianowego żeby się nie wyginał. Potem ten jeden drut zaczepić na ramieniu serwa i spokojnie uzyskasz ruch +-2-3cm co da Ci przesunięcie pewnie z 6cm. Problemem dla Ciebie będzie sterownik do serwa bo nie da się uzyskać czasu rzędu kilku godzin na testerze serw. Całość musi przypominać "zawias" jak przy lotkach w modelach samolotów. Nawet nie wiem czy nie dałoby się wykorzystać tych ramion modelarskich do połączenia drutem.

Link do komentarza
Share on other sites