KursyPoradnikiInspirujące DIYForum

10 nowych artykułów o elektronice i programowaniu #2

10 nowych artykułów o elektronice i programowaniu #2

Podstawy Raspberry Pi Pico, praca przy tworzeniu gier i Google Firebase w IoT to niektóre tematy artykułów, które pojawiły się niedawno na forum.

Wszystko za sprawą naszego konkursu na artykuł o elektronice lub programowaniu. W puli nagród karty podarunkowe Allegro o wartości 4000 zł!

Poradniki na tematy związane z elektroniką i programowaniem zgłaszać można do 11 kwietnia 2021. Nagrody czekają aż na 7 osób - w tym karty podarunkowe do Allegro (2000 zł za I miejsce, 1000 zł za II miejsce oraz 500 zł za III miejsce). Lubisz dzielić się wiedzą? Napisz artykuł i zgłoś się do konkursu!

Tworzenie interfejsu sieciowego z wykorzystaniem ESP #2

Tworzenie interfejsu sieciowego z wykorzystaniem ESP #2

Jak wspominałem w poprzedniej części, tym razem omówię trochę bardziej zaawansowane zagadnienia. Omówię trzy problemy, a konkretnie, ich potencjalne zastosowanie, trudności jakie nas mogą napotkać oraz w jaki sposób można je zrealizować uwzględniając dostępne... Czytaj dalej »


Kurs programowania w Processing - #2

Kurs programowania w Processing - #2

W poprzedniej części przyswoiliśmy kilka prostych funkcji, pozwalających rysować podstawowe kształty. Jeżeli dla kogoś nie było klarowne jak to „działa”, to teraz omówimy mechanizm rysowania. Przede wszystkim, należy sobie wyobrazić okienko naszego programu jako płótno... Czytaj dalej »


Firebase w zastosowaniach IoT - #3

Firebase w zastosowaniach IoT - #3

Wiemy już czym jest Firebase oraz jak połączyć go z urządzeniami bazującymi na ESP. Teraz zajmiemy się kontaktem z użytkownikiem. Dowiemy się jak zintegrować Auth, RTDB i Firestore ze stroną internetową, tworząc... Czytaj dalej »


Raspberry Pi Pico - podstawy dla zielonych

Raspberry Pi Pico - podstawy dla zielonych

W tym artykule poznasz podstawy pracy z Raspberry Pi Pico w języku C++. Obsłużysz podstawowe narzędzia - PWM, delay, piny, UART. Ten poradnik jest skierowany dla osób, które są kompletnie zielone i chcą postawić swoje pierwsze kroki z RP2040. Uwaga: jeżeli korzystasz z Windowsa zaparz sobie szklankę melisy, gdyż instalacja... Czytaj dalej »


Programowanie równoległe w języku CUDA C - #5

Programowanie równoległe w języku CUDA C - #5

W poprzednich częściach naszego cyklu CUDA na kiju działaliśmy bardzo niskopoziomowo tzn. sami tworzyliśmy funkcję jądra definiowaliśmy wymiary bloku itd. Czy zawsze tak trzeba robić? Nie, wszyscy, którzy mieli jakiekolwiek wykłady związane z programowaniem wiedzą (a ci którzy nie mieli zaraz się dowiedzą), że dobry programista to... Czytaj dalej »


Kurs programowania w Processing - #3

Kurs programowania w Processing - #3

Kontynuując kurs, dzisiaj poznamy więcej rzeczy związanych z wyświetlaniem obrazu, spróbujemy odczytać i zapisać plik, oraz wytworzyć dźwięk. Postanowiłem specjalnie poświęcić chwilę czasu na przypomnienie tutaj, jak się... Czytaj dalej »


Tworzenie gier - praca w game-devie

Tworzenie gier - praca w game-devie

Ta seria artykułów opisuje wiele informacji z zakresu branży GameDev (głównie gry mobilne) - relacje programisty z klientem, relacje z wydawcą, silniki gier, stosowane praktyki czy wygląd zespołu dla danego tytułu... Czytaj dalej »


Jak poprawnie korzystać z ultradźwiękowego czujnika odległości?

Jak poprawnie korzystać z ultradźwiękowego czujnika odległości?

Chcielibyśmy stworzyć robota omijającego przeszkody lub znajdującego swoją drogę w labiryncie. Potrzebny jest nam wtedy jakiś sposób wykrycia oraz ustalenia odległości od naszej ściany lub przeszkody. Jednym z tańszych sposobów jest zastosowanie ultradźwiękowego czujnika odległości... Czytaj dalej »


Firebase w zastosowaniach IoT - #4

Firebase w zastosowaniach IoT - #4

Potrafimy już obsługiwać Firebase za pomocą urządzeń ESP oraz przez JavaScript. Dzisiaj podsumujemy wiedzę zdobytą w poprzednich trzech częściach kursu i wykorzystamy ją w praktyce. Zbudujemy prosty system smarthome. Będzie on umożliwiał użytkownikowi na zdalne... Czytaj dalej »


Kurs? Raspberry Pi Pico

Kurs? Raspberry Pi Pico

Raspberry Pi Pico - w skrócie Pico lub Pi Pico to płytka z mikrokontrolerem RP2040 w całości opracowana przez Raspberry Pi Foundation. Jej mikrokontroler bazuje na rdzeniu ARM-Cortex M0+, posiada taktowanie bazowe 48MHz, a... Czytaj dalej »


Potrafisz napisać podobny (lub lepszy) artykuł?

Przypominamy, że artykuły można zgłaszać do 11 kwietnia (włącznie). Zachęcamy wszystkie osoby do udziału - warto sprawdzić się w roli autora poradników o elektronice lub programowaniu. Tematyka wpisów, które można zgłaszać do konkursu jest szeroka. Wszystkie informacje i regulamin konkursu znaleźć można na stronie konkursowej:

Konkurs! Napisz artykuł, podziel się wiedzą i wygraj 2000 zł
Konkurs! Napisz artykuł, podziel się wiedzą i wygraj 2000 zł

Napisz artykuł o elektronice lub programowaniu i zgłoś go do konkursu! Na zwycięzcę czeka karta podarunkowa Allegro o wartości 2000…... Czytaj dalej »

Możesz również zgłosić się do pracy jako redaktor (nie autor). Sprawdź jakie są zadania takiej osoby:

Praca: redaktor (nie autor) artykułów o elektronice dla Forbota
Praca: redaktor (nie autor) artykułów o elektronice dla Forbota

Szukamy osoby, która zajmie się redagowaniem treści nadsyłanych do nas przez różnych autorów. Wymagane lekkie pióro, dzięki któremu surowy... Czytaj dalej »

artykuly, ESP, firebase, forbot, raspberrypi, topartykuly

Trwa ładowanie komentarzy...