Skocz do zawartości

Gamepad na Arduino


Programista3

Pomocna odpowiedź

Podoba Ci się ten projekt? Zostaw pozytywny komentarz i daj znać autorowi, że zbudował coś fajnego!

Masz uwagi? Napisz kulturalnie co warto zmienić. Doceń pracę autora nad konstrukcją oraz opisem.

Rozumiem, że wysyłasz dane na port COM. A zastanawiałeś się nad zrobieniem gamepada jako typowe urządzenie?

Tu jest ciekawy poradnik gdzie stosowana jest biblioteka Unojoy. Nie sprawdzałem tego jeszcze, ale autor majstruje coś przy bootloaderze i sterowniku gamepada na windowsie. 🤔

Link do komentarza
Share on other sites

A dla manie najważniejsza jest odpowiedż na pytanie: czy projekt spełnił pokładane w nim nadzieje? Czy da się na tym grać? Bo można wygiąć hulajnogę z drutu i postawić ją na wystawie sklepu, ale jeżdżenie na niej byłoby przykrym doświadczeniem. Tak więc napisz może czy grałeś z użyciem tego pada i jak Ci poszło? Bo kształt - rozumiem że materiał wymusił użycie powierzchni nierozwijalnych a wręcz kanciastych, przyciski - skrajnie niewygodne małe pipsztaczki w które trudno trafić bez patrzenia, nie rokują dobrze. No i jeśli naprawdę na tym grałeś to czy wymienione cechy (a może jeszcze jakieś inne np. wiotkość obudowy - niektóre gry powodują zostawianie nawet na plastikowych padach swoich odciśniętych palców) nie dyskwalifikują projektu? A jeśli (znów tryb warunkowy) tak, to czy planujesz jakieś poprawki, czy była to tylko sztuka dla sztuki? Rozumiem, że program na atmegę, odczyt ADC i wysłanie przez UART, że skrypt w Pythonie i udawanie myszy itd, ale urządzenie jest całością. Jeśli coś urodziło się wroną, to kanarkiem nie umrze a ja - mimo całej ekologicznej otoczki "zero waste" - jestem sceptyczny co do praktycznego użycia kanciastego pada z kartonu z przyciskami/szpileczkami. Te boczne/dolne wydłużenia pada mają wchodzić w dłoń i układać się w niej jak kukułka w obcym gnieździe. Hm, moje dłonie w żaden spsób nie owijają się na kwadratowych przekrojach, a Twoje? Chiałbym, żeby opisywane projekty obowiązkowo zawierały także Wasze wrażenia z użytkowania, krótkie podsumowania wyników i osiągniętych celów, a nie tylko suche opisy konstrukcji. Bez tego - bez urazy - wygląda to jak na szybko, bez planowania, w ostatni weekend sklecona rzecz bez jakichkolwiek refleksji, byle było czemu zrobić te 6 zdjęć. 

BTW: Treker, czy w założeniach zabawy nie było czegoś o obudowach z tektury?

  • Lubię! 2
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

2 godziny temu, marek1707 napisał:

BTW: Treker, czy w założeniach zabawy nie było czegoś o obudowach z tektury?

Było, autor otrzymał akceptacją w związku z umieszczeniem filmu z YT, na którym widać, że to urządzenia faktycznie działa 😉

Link do komentarza
Share on other sites

@Gieneq Widziałem ten poradnik ale nie lubię wykonywać czegoś ograniczając się do podążania za czyimiś poradnikami/kursami, wolę coś zrobić lub wymyślić sam a zrobienie czegoś w rodzaju biblioteki z tego poradnika jest jednak zbyt zaawansowane dla mnie.

 

@marek1707 Nie gram i raczej nie będę grał na padzie więc w tym przypadku pewnie będzie podobnie. Wolę spędzać czas wolny na programowaniu/elektronice niż przy grach a gdy już gram wystarcza mi mysz i klawiatura. Czasem pewnie użyję pada ale raczej po to żeby się nim pobawić niż faktycznie sobie pograć. Projekt powstał raczej jako ciekawostka niż żeby faktycznie zastąpić gotowego pada. Sama kartonowa konstrukcja jest raczej wytrzymała i trzeba użyć dość dużej siły żeby wgnieść karton. Myślę, że dałoby się zrobić dużo ładniejszą, mniej kanciastą obudowę z kartonu jednak sama obudowa straciłaby na wytrzymałości i wymagałaby wtedy kilkukrotnie więcej pracy niż pozostałe części projektu. Podczas testowania aktualnej wersji zauważyłem że biblioteka pyautogui niestety nie radzi sobie z symulacją myszy w niektórych grach. Co do poprawek to na pewno spróbuję ulepszyć oprogramowanie, być może użyć innego języka niż Python i bardzo prawdopodobne że wymienię te aktualne przyciski 🙂.

Link do komentarza
Share on other sites

11 godzin temu, Programista3 napisał:

nie lubię wykonywać czegoś ograniczając się do podążania za czyimiś poradnikami/kursam

Kiedyś słyszałem określenie "kowboj cyberprzestrzeni" - programista solo, który nie sugeruje się niczym 😅

To zamiast takiego rozwiązania 'blackbox' może popatrz na Windows Driver Framework, myslę że napisanie własnego softu po stronie hosta byłoby ciekawym doświadczeniem i nadrobiłoby walory estetyczne gamepada. 😀

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.