Skocz do zawartości

Budżetowa drukarka 3D wydrukowana na samej sobie.


Kredek

Pomocna odpowiedź

Podoba Ci się ten projekt? Zostaw pozytywny komentarz i daj znać autorowi, że zbudował coś fajnego!

Masz uwagi? Napisz kulturalnie co warto zmienić. Doceń pracę autora nad konstrukcją oraz opisem.

(edytowany)

Wow i jeszcze raz wow. Żeś mnie zaimponował w tej chwili. Masz może jakiś kosztorys? Bo zamiast polować na jakiegoś chińczyka sam sobie może coś zbuduję😀

P. S jak się nazywa ta grupka ba discordzie? 

Edytowano przez Cydek
  • Lubię! 2
Link do komentarza
Share on other sites

Grupki tej już niestety nie ma, a rozbiliśmy się na kilka innych serwerów, ale mamy ze sobą kontakt, więc możesz pisać na serwerze kanału adam chemlab. Korsztorysu nie robiłem ale spróbuję wymienić przybliżony koszt:

Rama z prowadnicami - 70zł

płyta główna(używka) - 50zł

śruba trapezowa - 20zł

kątowniczki - 27zł

wszystkie silniki - 50zł(silnik od ekstrudera kupiłem nowy, mocniejszy

inne duperele - ok.50zł

Chciałbym zauważyć, że śruby itd. miałem u siebie, a niektóre części m.in mocowania silników były zrobione z kawałków stali, które miał mój dziadek. Przy budowie drukarki polecam ci zrobić dwa silniki osi z, polepszyłoby trochę jakość w tym przypadku. Pole robocze też nie powala (100x120x110). 

Link do komentarza
Share on other sites

O dzięks. Co do pola roboczego nie jest tak źle. Mogło go nie być w ogóle tak jak u mnie xD. Zawsze też można coś zrobić ze sklejki (moja praktyka) 

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Głównie te pole ogranicza długość prowadnic i szerokość karetki, może w niedalekiej przyszłości wydrukuję nową, na jedno łożysko, więć bęðzie jakieś 120mm pola 😄

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Dnia 4.05.2020 o 14:59, Kredek napisał:

W przyszłości mam zamiar zmienić malinkę prawdopodobnie na ESP8266.

Zły pomysł. Z ESP będziesz miał tylko zdalny dostęp do karty i żadnej kontroli nad drukiem. Zostaw tam malinkę - chyba, że Ci strasznie do czegoś potrzebna to po prostu zrób sobie dwie karty, jedną z octoprintem do drukarki i drugą do Tego Czegoś Strasznie Ważnego ™ 🙂 Malinkę możesz w każdej chwili odpiąć i podłączyć, a o zdalnym dostępie do karty pomyślisz jak Ci będzie potrzebny (drukuję dużo drobiazgów, a od czasu podłączenia malinki do drukarki nie używałem karty, malinka wylądowała przykręcona na stałe do drukarki a do eksperymentów kupiłem sobie Zero W).

 

Link do komentarza
Share on other sites

no w sumie mogę też i tak zrobić. karty nie używam, bo nie posiada wyświetlacza

Link do komentarza
Share on other sites

Panie Kredek, jestem pod wrażeniem!

Twój projekt udowadnia, że dla chcącego nic trudnego... Brawo. Najbardziej podoba mi się zdjęcie z połączeniem termoglutem i jego wydrukowanym zastępcą :) To musi  być mocno motwujące kiedy za każdym wydrukiem jakość produkowanych części staje się widocznie lepsza.

Co do gwintów w alu: da się i zazwyczaj nie ma problemów. Zrobiłem całą masę różnych gwintów w alu i rzadko mi się je udaje zepsuć (częściej już kiedy za mocno się przyłożę do dokręcania śrubek, a sam profil albo blacha alu jest cieniutka). Pamiętaj tylko o 3 sprawach:

1. Odpowiedniej wielkości otwór (w wyszukiwarce wpisz frazę 'otwory pod gwinty', znajdź tabelkę i tego się trzymaj)

2. Gwintowniki idą po 3 w zestawie. Wstępny, właściwy i końcowy. Najlepiej rozpoznać po nacięciach na gwintowniku, zaraz przy jego szczycie. Ten wstępny ma dużą część czubka jakby płaską, bez nacięć. To pozwala łagodnie i sprawnie zacząć gwintowanie. Po przegwintowaniu wstępniakiem lecisz głównym no i na końcu wygładzającym Ja czasem w alu od razu po wtępnym przechodzę do ostatniego. W przypadku ekstremalnym (1 gwintownik w zestawie) próbuj gwintować z dużą ilością smarowania (patrz punkt 3), a potem z wyczuciem (i smarowaniem) wkręcaj śrubkę.

3. Smarowanie! Jakaś oliwa/olej, coś łatwo płynącego. Dozuj regularnie i często podczas gwintowania. Dzięki temu gwint się nie zerwie podczas robienia. 

Jak już gwint 'złapie', to jakieś 0.5 obrotu, cofnij, dodaj smarowania, znowu 0.5 obrotu, poluzuj znowu itepe. Z czasem zdobędziesz wyczucie. Ja już gwinty w większości przypadków robię wkrętarką. 

 

Jak już zostało wspomniane, daruj sobie ESP. Trzymaj się malinki, Octoprint jest dobrym wyjściem.

No i nie poddawaj się, dobrze Ci idzie!

  • Lubię! 1
  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites


Wielkie dzięki za rady! Co do gwintowania, to robiłem to na 3 razy (3 różne gwintowniki). Również wykonywałem otwory z zasadą wielokrotności 0,8. Co do ESP to był jedynie zamysł, aby zwolnić z pracy malinkę. 

Link do komentarza
Share on other sites

Witam ponownie. Nigdy nie miałem styczności z drukarkami 3D i zastanawia mnie jedna rzecz. Jak wygląda sprawa z poruszaniem się elementów z użyciem pasków zębatych, a dokładniej mocowanie ich do karetki albo blatu. Miał byś możliwość podesłania jakichś zdjęć paska połączonego z którymś z tych elementów? Z góry dzięki 😉

Link do komentarza
Share on other sites

Hej, nic trudnego, a możliwości są nieskończone. Oto zamocowanie paska do karetki w Sapphire Pro; jak widać to są po prostu szczeliny przez które przechodzą paski, a potem są one złapane trytytkami. IMG_20200823_084127.thumb.jpg.921ea284ca9947568bdc5431044e38e3.jpg

A tutaj moje własne wykonanie uchwytów na pasek GT2. To jest taki stół - platforma suwana, była część projektu używanego w pracy. 

IMG_20200823_084215.thumb.jpg.965375152fb821a55bc4799029f9a8fa.jpg

Uchwyt front:

IMG_20200823_084441.thumb.jpg.9910ccbbb42844c094d937db263fa961.jpgUchyt plecy:

IMG_20200823_084609.thumb.jpg.539041fa5de0155acb4415a1a3ad5a14.jpg

Nie mam pustego uchwytu żeby pokazać, ale zasada jest prosta: pętlę z paska wsuwa się w szczelinę uchwytu, on się nie wysunie bo zazębia się ze sobą. 

Myślę że znajdziesz jakieś uchwyty np na thingiverse.com, wpisz tam "timing belt holder" albo "GT2 holder" (GT3, zależy jaki masz pasek) ewentualnie mogę podesłać stl-a z tego co masz na zdjęciach. 

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.