Komentator Napisano Maj 28, 2020 Udostępnij Napisano Maj 28, 2020 Ostatnie tygodnie przyniosły kilka ważnych zmian dla fanów Raspberry Pi. Do najciekawszych należy m.in. premiera nowej kamery oraz udostępnienie wersji beta długo oczekiwanego EEPROM-u. Pora na kolejną nowość. W rodzinie malinowych płytek pojawił się nowy komputer, który przyda się przy budowie zaawansowanych projektów! UWAGA, to tylko wstęp! Dalsza część artykułu dostępna jest na blogu.Przeczytaj całość »Poniżej znajdują się komentarze powiązane z tym wpisem.
Treker (Damian Szymański) Maj 28, 2020 Udostępnij Maj 28, 2020 Macie pomysł jak wykorzystać 8 GB RAM-u w malince?
jas123 Maj 28, 2020 Udostępnij Maj 28, 2020 Nie znam się na komputerach ale 8Gb RAMu chyba sporo jak na taki procesor. To tyle ile mam w komputerze.
Cydek Maj 28, 2020 Udostępnij Maj 28, 2020 Kiedy jakiś mały komputerek za 400 zł ma więcej RAMu niż mój laptop 1
michal_229 Maj 28, 2020 Udostępnij Maj 28, 2020 Telefony mają dziś nawet po 12GB RAM. Postawić na tym kilka kontenerów dockera i szybko się zapcha :p RPi4 ma całkiem niezłą wydajność w stosunku do zużywanej mocy, więc zawsze można postawić jakiś klaster z kilku, np do liczenia projektów boinc czy innego renderingu. W wersji 4GB mieliśmy 1GB/rdzeń, teraz 2GB na rdzeń. Przyda się do multiprocessingu. Mój PC ma ok 3GB/rdzeń, a i tak czasami brakowało (np do preprocessingu danych do uczenia CNN). No i więcej pamięci = więcej system może zaalokować jako cache, więc wydajność wzrasta. 2
BlackJack Maj 28, 2020 Udostępnij Maj 28, 2020 (edytowany) Szczerze bardziej by mnie interesował port SATA niż dodatkowy RAM. 8GB RAM owszem, ale musiał by za tym iść jednocześnie lepszy bardziej energooszczędny SOC. za chwilę dojdziemy do komputerka wielkości karty kredytowej, przylepionego do radiatora z Pentium 4. Edytowano Maj 28, 2020 przez BlackJack 1