Skocz do zawartości

Pomocna odpowiedź

(edytowany)

Chciałbym nieśmialo zapytać czy tu mozna zadawać niefachowe czy wrecz głupie pytania? Widzę tu jak dotychczas mądre wpisy. A ja probuję wystartować, bezskutecznie.

Zaznaczam że dotychczas w odniesieniu do ESP8266 używałem  Lua, ESPlorer i Flasher pod Windowsem 10, 32-bit i jakoś to szło. Zdaję sobie sprawy z ograniczeń platformy Lua więc chcialem sprobować czegoś lepszego czyli Arduino. A tutaj gubię się w tych bibliotekach i nie wiem jak zainstalować tę wspomnianą biliotekę albo jak uruchomić stosowne aplikacje do programowania ESP? Gdzie i w jakiej kolejnosci poklikać?

 

 

Edytowano przez czeslaw

@czeslaw Zawsze wychodzę z założenia że nie ma głupich pytań. Na początku warto zacząć od tego czy chcesz programować w Arduino IDE czy w innym. Arduino IDE jest to środowisko dostarczane od producenta płytek Arduino jak i samego, określę to, frameworka Arduino. Durgą popularną opcją jest PlatformIO IDE. Osobiście preferuję drugą opcję i polecam. Tutaj jest pokazany proces instalacji samego środowiska, jak i dodawania bibliotek, czy tworzenia samego projektu.

  • Pomogłeś! 1

W fazie tworzenia projektu napotykam dylemat, który framework wybrać i dlaczego? A jesli już to zrobilem to co dalej? 

Próbowałem uruchomić RUN Without Debuging. Ale wtedy pojawia sie komunikat o błędzie. Czyli platformIO nie wspiera debugowania Node Mcu 0.9 ESP12...

Chyba się poddam...

 

(edytowany)

Opisz proszę precyzyjnie, jaki jest problem. 

W przypadku instalowania biblioteki, przy założeniu, że programujesz w Arduino IDE, są dwie opcje. Pierwsza to zastosowanie narzędzia wbudowanego w IDE. W tym celu otwierasz IDE, przechodzisz do zakładki Tools, a potem Manage Libraries. Otwiera się okno, w którym w prawym górnym rogu możesz wpisać nazwę biblioteki, a potem ją zainstalować (znajdujesz odpowiednią na liście i przyciskasz przycisk Install). Niektóre biblioteki nie znajdziesz na liście, tak jest z biblioteką wymienioną w tym artykule. Wówczas trzeba ją zainstalować ręcznie. Aby to zrobić, pobierz ją ze GitHuba za pomocą zielonego przycisku Code, Download ZIP. Po pobraniu rozpakuj paczkę, powinieneś mieć folder o nazwie ESPAsyncWebServer-master, zawierający w sobie folder src i pozostałe pliki. Następnie folder ESPAsyncWebServer-master trzeba skopiować do folderu, w którym Arduino IDE przechowuje biblioteki. Znajduje się on zazwyczaj pod adresem C:\Users\NazwaUżytkownika\Documents\Arduino\libraries. Możesz też otworzyć ten folder poprzez otwarcie Arduino IDE, utworzenie i zapisanie szkicu, kliknięciu wewnątrz szkicu i użyciu skrótu CTRL + K. Powoduje on otwarcie folderu, w którym znajduje się szkic. Wówczas wystarczy cofnąć się o jeden poziom i tam znajdziesz folder libraries

Jeśli chodzi o wybór płytki, którą programujesz, w Arduino IDE przechodzisz do ToolsBoards, następnie ESP8266 Boards i wybierasz płytkę, np. NodeMCU 1.0 (ESP12-E Module). Jeśli nie posiadasz w ogóle opcji płytek ESP, wówczas trzeba najpierw je zainstalować. Tutaj znajdziesz opis, jak to zrobić.

 

Edytowano przez opp34
(edytowany)
#include <Arduino.h>
#include <ESPAsyncWebServer.h>
#include <WiFi.h>  
#include <SPIFFS.h> 

ESPAsyncWebSerwer udało mi sie pobrać (chyba?)

Aktualnie kompilator "wywala" mi sie z komunikatem " błąd WiFi.h : nie ma takiego pliku lub katalogu". Co jak się domyślam, oznacza to że należy pobrać i dołączyć biblioteki WiFi a takze SPIFFS. Na razie nie wiem jak, nie udaje mi się.

 

Edytowano przez czeslaw

Trudno jest odpowiedzieć jednoznacznie, ponieważ podanie prostej dyrektywy include z nazwą pliku nagłówkowego nie precyzuje, jaka biblioteka jest potrzebna. Bywa, że nazwy plików w poszczególnych bibliotekach pokrywają się (zazwyczaj są to biblioteki do tych samych zadań, stąd też nie załączasz ich jednocześnie i nie stanowi to problemu). 

W przypadku tego artykułu zrobiłbym założenie, że chodzi o standardowe biblioteki ESP32 od producenta płytek, firmy Espressif. Pobierz je sobie stąd. Jest to paczka bibliotek, w której znajdziesz SPIFFS (biblioteka do obsługi SPI Flash File System, tj. system plików, które są przechowywane w pamięci Flash ESP) oraz WiFi. Procedura ręcznego dodawania biblioteki jest praktycznie taka sama, jak pisałem poprzednio (przenosisz to, co wewnątrz folderu libraries do folderu, w którym przetrzymywane są wszystkie biblioteki Arduino IDE). Na dołączonej stronie jest też opis, jak dodać te biblioteki automatycznie. Uproszczając, otwierasz Arduino IDE, przechodzisz do File, potem Preferences oraz wklejasz  https://raw.githubusercontent.com/espressif/arduino-esp32/gh-pages/package_esp32_index.json  w pole Additional Board Manager URLs. Tyle jestem w stanie podpowiedzieć, nie wchodząc w szczegóły tego artykułu. 

(edytowany)

Mam plytkę node mcu ESP8266. A nie ESP32. Czy to jest obojętne? Tak czy inaczej, pobralem rozpakowalem i skopiowalem do katalogu lib wskazany przez Ciebie pakiet. Nic to nie dało

 

Zrzut ekranu (75)_LI.jpg

Edytowano przez czeslaw
(edytowany)

@czeslaw Sprawdziłem, z tego co wyczytałem to w przypadku ESP8266 biblioteka WiFi to ESP8266WiFi.h  SPIFFS zaś wymaga biblioteki FS.h zamiast SPIFFS.h Jeżeli biblioteka Async Web Server została poprawnie zainstalowana, reszta kodu powinna działać bez zmian (jedynie po zmianie powyższych bibliotek w kodzie). Rzeczywiście jest to niedopatrzenie z mojej strony. Jeżeli jesteś w stanie to zweryfikować, to daj znać, wtedy uwzględnię to w treści. Z tego powodu też nadmieniłem że mile widziane są podstawy.

Edytowano przez AlcoMatt

Jak sprawdzić? Żebym dobrze zrozumiał?

1. Czyli mam zmienić w pliku projektu linie 3 i 4 odpowiednio na "ESP8266WiFi.h" oraz  "FS.h" 

2. Następnie wyszukać na GITHUBIE i wgrać do katalogu "lib" pakiety o powyższych nazwach?

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...