Skocz do zawartości

Aktywny System Monitorujący


Pomocna odpowiedź

10 godzin temu, Szern napisał:

Przylutowałem przewody do takich gniazd:

Te gniazda się idealnie nadają jako podstawki do włożenia np. Pico czy innego ESP, ale wlutowane w płytkę (piny nie są przeznaczone do lutowania przewodów i zawsze będą wyłazić).

10 godzin temu, Szern napisał:

coś w tym rodzaju:

XH 2.54 - też stosuję z powodzeniem. Tyle że jeśli nie masz porządnej zaciskarki to licz się z tym, że zanim opanujesz podłączanie przewodów do żeńskich pinów trochę czasu zejdzie i trochę pinów zmarnujesz. Ale zapewniam, że się da.

10 godzin temu, Szern napisał:

słabo lutuję

To polecam płytki uniwersalne ze ścieżkami - np takie (link przypadkowy) albo takie (nieco droższe).

 

10 godzin temu, Szern napisał:

Pico z softem w C to rakieta, w porównaniu z Pico z Pythonem

A np. ESP32 WROVER w C/C++ to statek z napędem WARP (240 MHz zegar), dużą przestrzenią ładunkową (16 MB flash) i pokładem rekreacyjnym z holodekiem (8 MB RAM) w porównaniu z Pico 🙂

 

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

11 godzin temu, H1M4W4R1 napisał:

Powinno być na obudowie. Ja od dłuższego czasu stosuję w większości przekaźniki SSR, ale to drogi biznes 😄 (Za to nie trzeba się martwić ilością pyknięć).

To:

https://botland.com.pl/przekazniki-przekazniki-arduino/2579-modul-przekaznikow-4-kanaly-z-optoizolacja-styki-10a-250vac-cewka-5v-5904422330996.html

działa w miarę dobrze, ale chwilowo nie ma ich w Botlandzie.

To:

https://sklep.msalamon.pl/produkt/modul-przekaznikow-2-kanaly-5v/

wygląda jak mniejszy model tego powyżej. Własnie będę sprawdzał jak działa.

W Botlandzie w opisie produktu opisano jak to zrobić, aby działał na 3,3V. Mam nadzieję, że w tym drugim przypadku uda się to zrobić analogicznie (ale w opisie nie ma nic na ten temat). Sprawdzę i dam znać.

Bardzo dziękuję za uwagi. Ogromnie mi pomagają, :)

Link do komentarza
Share on other sites

11 godzin temu, matsobdev napisał:

Trzeba też mieć na uwadze, ewentualną korozję połączeń, szczególnie tych na zewnątrz.

Na zewnątrz mam jedynie czujki z kamerami, podłączone listwami z przylutowanymi przewodami. Całość zamknięta w obudowie ze sklejki uszczelnionej dokładnie silikonem. Wydaje się, że na razie wytrzymują stosunkowo trudne warunki atmosferyczne.

Link do komentarza
Share on other sites

1 godzinę temu, ethanak napisał:

XH 2.54 - też stosuję z powodzeniem. Tyle że jeśli nie masz porządnej zaciskarki to licz się z tym, że zanim opanujesz podłączanie przewodów do żeńskich pinów trochę czasu zejdzie i trochę pinów zmarnujesz. Ale zapewniam, że się da.

Coś takiego: https://allegro.pl/oferta/zaciskarka-tulejek-kabli-konektorow-szesciokatna-14055707546 ?

1 godzinę temu, ethanak napisał:

To polecam płytki uniwersalne ze ścieżkami - np takie (link przypadkowy) albo takie (nieco droższe).

Próbuję to zrobić na czymś takim:

https://botland.com.pl/plytki-uniwersalne/2745-plytka-drukowana-uniwersalna-dwustronna-50x70mm-5904422303303.html

Punkty łączę tym przewodem:

https://botland.com.pl/przewody-pcv/6915-przewod-druciany-pcv-025mm-bialy-rolka-250m-5904422350314.html

Na razie dobrze się sprawdza. Czy robię to źle?

1 godzinę temu, ethanak napisał:

A np. ESP32 WROVER w C/C++ to statek z napędem WARP (240 MHz zegar), dużą przestrzenią ładunkową (16 MB flash) i pokładem rekreacyjnym z holodekiem (8 MB RAM) w porównaniu z Pico 🙂

 

W tej chwili dysponuję Pico i BlackMagicProbe - które prawdopodobnie posłużą mi w najbliższym czasie do nauki programowania w C (w szczególności praca na dwóch rdzeniach i łączenie kilku mikrokontolerów), a także skromnym klonem Black Pill'a. Pico naprawdę zaskoczył mnie wydajnością w C. Postaram się już nie wkręcać w pythonopodobne wynalazki.

Na zimę planuję (jeśli starczy czasu), zrobić sobie jakiś gadżet w ubraniu z tego: https://botland.com.pl/m5stack/20862-m5stamp-c3u-z-mikrokontrolerem-espressif-esp32-c3-risc-v-wifi-ze-zlaczami-m5stack-k122-6972934173423.html , ale nie ukrywam, że w tym przypadku kluczowy jest rozmiar,a nie możliwości.

Chciałbym potestować architektury: RP2040, ESP32 i STM32, aby nabrać doświadczenia i potrafić dobrze dobrać sobie platformę do projektu, ale zdaję sobie sprawę, że sporo nauki przede mną.

Gdybym miał zbędną kasę i czas, to może spróbowałbym tego: https://botland.com.pl/google-coral/22753-coral-dev-board-micro-plytka-rozwojowa-z-nxp-imx-rt117-edge-tpu-ml-i-kamera-himax-hm01b0-193575031941.html , ale najpierw nauczę się znacznie więcej niż umiem, na prostszych rzeczach...

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

34 minuty temu, Szern napisał:

Taka zaciskarka służy do tulejek. Do XH 2.54 używam matryc SN-48B ew. SN-28B, ale do tego potrzeba trochę wprawy 😉 (i obejrzeć z 5 filmików na YT)

35 minut temu, Szern napisał:

Na razie dobrze się sprawdza. Czy robię to źle?

AWG28? Masochista 😄 Osobiście wolę AWG24, a do zasilania AWG20, tylko wtedy są to dość grube przewody i trzeba odrobiny praktyki by przylutować je do takiej płytki (ew. złącza typu ARK i tulejki - je od biedy zaciśniesz kombinerkami, ale zaciskarka sześciokątna/kwadratowa lepiej sobie z tym radzi). Tylko nie wiem czy ARK pasują do płytek uniwersalnych, bo ich nie używam od długiego czasu (wolę kupić za 5$ 10 sztuk zaprojektowanych PCB w Chinach - w promo 2$/5szt., mniej problemów, ofc + tax i dostawa, w sumie jakieś 3-5$ za dostawę prostej paczuszki, a jak jeszcze nie zapomnę przesłać projektu z IDE to raz na miesiąc jest kupon na 8$ zniżki (min. wartość zamówienia + dostawa. to 1$, kwestie celne)).

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

36 minut temu, Szern napisał:

O! Dziękuję. W tej cenie to pewnie zaraz zamówię... 😄

Tylko zobacz dokumentację. Tak na szybko jest w krzaczkach 😄 (A jest po angielsku ze strony głównej LuckFox jak się wejdzie).

ARK są też 2,54 mm.

Edytowano przez matsobdev
  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Z 2.54 nigdy się nie spotkałem (co nie znaczy że nie istnieją, ale np. w bibliotekach do Eagle ich nie ma). Natomiast 3.5mm (takie też mam) nie pasują 🙂

Edytowano przez ethanak
Link do komentarza
Share on other sites

2 godziny temu, H1M4W4R1 napisał:

AWG28? Masochista 😄 Osobiście wolę AWG24, a do zasilania AWG20, tylko wtedy są to dość grube przewody i trzeba odrobiny praktyki by przylutować je do takiej płytki (ew. złącza typu ARK i tulejki - je od biedy zaciśniesz kombinerkami, ale zaciskarka sześciokątna/kwadratowa lepiej sobie z tym radzi).

AWG30. Dlaczego od razu masochistą? Akurat z lutowaniem tego przewodu nie mam problemu, problem mam z jego mocowaniem. Zastanawiałem się jak taki przewód mocować w ARK-ach.

Co tam, pośmiejcie się: cynowałem go, kiedy chciałem go łączyć w kostkach, albo WAGO. Naprawdę nie miałem pojęcia o zaciskaniu końcówek... :D

Dzięki za wyjaśnienia, kupiłem tą zaciskarkę, do której link wkleiłeś. Chyba rozwiązałeś kolejny z moich duży problem. :)

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.