Skocz do zawartości

Pomocna odpowiedź

10 godzin temu, Szern napisał:

Przylutowałem przewody do takich gniazd:

Te gniazda się idealnie nadają jako podstawki do włożenia np. Pico czy innego ESP, ale wlutowane w płytkę (piny nie są przeznaczone do lutowania przewodów i zawsze będą wyłazić).

10 godzin temu, Szern napisał:

coś w tym rodzaju:

XH 2.54 - też stosuję z powodzeniem. Tyle że jeśli nie masz porządnej zaciskarki to licz się z tym, że zanim opanujesz podłączanie przewodów do żeńskich pinów trochę czasu zejdzie i trochę pinów zmarnujesz. Ale zapewniam, że się da.

10 godzin temu, Szern napisał:

słabo lutuję

To polecam płytki uniwersalne ze ścieżkami - np takie (link przypadkowy) albo takie (nieco droższe).

 

10 godzin temu, Szern napisał:

Pico z softem w C to rakieta, w porównaniu z Pico z Pythonem

A np. ESP32 WROVER w C/C++ to statek z napędem WARP (240 MHz zegar), dużą przestrzenią ładunkową (16 MB flash) i pokładem rekreacyjnym z holodekiem (8 MB RAM) w porównaniu z Pico 🙂

 

  • Lubię! 1
11 godzin temu, H1M4W4R1 napisał:

Powinno być na obudowie. Ja od dłuższego czasu stosuję w większości przekaźniki SSR, ale to drogi biznes 😄 (Za to nie trzeba się martwić ilością pyknięć).

To:

https://botland.com.pl/przekazniki-przekazniki-arduino/2579-modul-przekaznikow-4-kanaly-z-optoizolacja-styki-10a-250vac-cewka-5v-5904422330996.html

działa w miarę dobrze, ale chwilowo nie ma ich w Botlandzie.

To:

https://sklep.msalamon.pl/produkt/modul-przekaznikow-2-kanaly-5v/

wygląda jak mniejszy model tego powyżej. Własnie będę sprawdzał jak działa.

W Botlandzie w opisie produktu opisano jak to zrobić, aby działał na 3,3V. Mam nadzieję, że w tym drugim przypadku uda się to zrobić analogicznie (ale w opisie nie ma nic na ten temat). Sprawdzę i dam znać.

Bardzo dziękuję za uwagi. Ogromnie mi pomagają, :)

11 godzin temu, matsobdev napisał:

Trzeba też mieć na uwadze, ewentualną korozję połączeń, szczególnie tych na zewnątrz.

Na zewnątrz mam jedynie czujki z kamerami, podłączone listwami z przylutowanymi przewodami. Całość zamknięta w obudowie ze sklejki uszczelnionej dokładnie silikonem. Wydaje się, że na razie wytrzymują stosunkowo trudne warunki atmosferyczne.

1 godzinę temu, ethanak napisał:

XH 2.54 - też stosuję z powodzeniem. Tyle że jeśli nie masz porządnej zaciskarki to licz się z tym, że zanim opanujesz podłączanie przewodów do żeńskich pinów trochę czasu zejdzie i trochę pinów zmarnujesz. Ale zapewniam, że się da.

Coś takiego: https://allegro.pl/oferta/zaciskarka-tulejek-kabli-konektorow-szesciokatna-14055707546 ?

1 godzinę temu, ethanak napisał:

To polecam płytki uniwersalne ze ścieżkami - np takie (link przypadkowy) albo takie (nieco droższe).

Próbuję to zrobić na czymś takim:

https://botland.com.pl/plytki-uniwersalne/2745-plytka-drukowana-uniwersalna-dwustronna-50x70mm-5904422303303.html

Punkty łączę tym przewodem:

https://botland.com.pl/przewody-pcv/6915-przewod-druciany-pcv-025mm-bialy-rolka-250m-5904422350314.html

Na razie dobrze się sprawdza. Czy robię to źle?

1 godzinę temu, ethanak napisał:

A np. ESP32 WROVER w C/C++ to statek z napędem WARP (240 MHz zegar), dużą przestrzenią ładunkową (16 MB flash) i pokładem rekreacyjnym z holodekiem (8 MB RAM) w porównaniu z Pico 🙂

 

W tej chwili dysponuję Pico i BlackMagicProbe - które prawdopodobnie posłużą mi w najbliższym czasie do nauki programowania w C (w szczególności praca na dwóch rdzeniach i łączenie kilku mikrokontolerów), a także skromnym klonem Black Pill'a. Pico naprawdę zaskoczył mnie wydajnością w C. Postaram się już nie wkręcać w pythonopodobne wynalazki.

Na zimę planuję (jeśli starczy czasu), zrobić sobie jakiś gadżet w ubraniu z tego: https://botland.com.pl/m5stack/20862-m5stamp-c3u-z-mikrokontrolerem-espressif-esp32-c3-risc-v-wifi-ze-zlaczami-m5stack-k122-6972934173423.html , ale nie ukrywam, że w tym przypadku kluczowy jest rozmiar,a nie możliwości.

Chciałbym potestować architektury: RP2040, ESP32 i STM32, aby nabrać doświadczenia i potrafić dobrze dobrać sobie platformę do projektu, ale zdaję sobie sprawę, że sporo nauki przede mną.

Gdybym miał zbędną kasę i czas, to może spróbowałbym tego: https://botland.com.pl/google-coral/22753-coral-dev-board-micro-plytka-rozwojowa-z-nxp-imx-rt117-edge-tpu-ml-i-kamera-himax-hm01b0-193575031941.html , ale najpierw nauczę się znacznie więcej niż umiem, na prostszych rzeczach...

5 minut temu, matsobdev napisał:

Obczaj coś tańszego, jeśli to ma być po prostu takie coś do nauki/zabawy. Jest też dedykowana kamera.

O! Dziękuję. W tej cenie to pewnie zaraz zamówię... :D

34 minuty temu, Szern napisał:

Taka zaciskarka służy do tulejek. Do XH 2.54 używam matryc SN-48B ew. SN-28B, ale do tego potrzeba trochę wprawy 😉 (i obejrzeć z 5 filmików na YT)

35 minut temu, Szern napisał:

Na razie dobrze się sprawdza. Czy robię to źle?

AWG28? Masochista 😄 Osobiście wolę AWG24, a do zasilania AWG20, tylko wtedy są to dość grube przewody i trzeba odrobiny praktyki by przylutować je do takiej płytki (ew. złącza typu ARK i tulejki - je od biedy zaciśniesz kombinerkami, ale zaciskarka sześciokątna/kwadratowa lepiej sobie z tym radzi). Tylko nie wiem czy ARK pasują do płytek uniwersalnych, bo ich nie używam od długiego czasu (wolę kupić za 5$ 10 sztuk zaprojektowanych PCB w Chinach - w promo 2$/5szt., mniej problemów, ofc + tax i dostawa, w sumie jakieś 3-5$ za dostawę prostej paczuszki, a jak jeszcze nie zapomnę przesłać projektu z IDE to raz na miesiąc jest kupon na 8$ zniżki (min. wartość zamówienia + dostawa. to 1$, kwestie celne)).

  • Lubię! 1
(edytowany)
36 minut temu, Szern napisał:

O! Dziękuję. W tej cenie to pewnie zaraz zamówię... 😄

Tylko zobacz dokumentację. Tak na szybko jest w krzaczkach 😄 (A jest po angielsku ze strony głównej LuckFox jak się wejdzie).

ARK są też 2,54 mm.

Edytowano przez matsobdev
  • Lubię! 1
(edytowany)

Z 2.54 nigdy się nie spotkałem (co nie znaczy że nie istnieją, ale np. w bibliotekach do Eagle ich nie ma). Natomiast 3.5mm (takie też mam) nie pasują 🙂

Edytowano przez ethanak
2 godziny temu, H1M4W4R1 napisał:

AWG28? Masochista 😄 Osobiście wolę AWG24, a do zasilania AWG20, tylko wtedy są to dość grube przewody i trzeba odrobiny praktyki by przylutować je do takiej płytki (ew. złącza typu ARK i tulejki - je od biedy zaciśniesz kombinerkami, ale zaciskarka sześciokątna/kwadratowa lepiej sobie z tym radzi).

AWG30. Dlaczego od razu masochistą? Akurat z lutowaniem tego przewodu nie mam problemu, problem mam z jego mocowaniem. Zastanawiałem się jak taki przewód mocować w ARK-ach.

Co tam, pośmiejcie się: cynowałem go, kiedy chciałem go łączyć w kostkach, albo WAGO. Naprawdę nie miałem pojęcia o zaciskaniu końcówek... :D

Dzięki za wyjaśnienia, kupiłem tą zaciskarkę, do której link wkleiłeś. Chyba rozwiązałeś kolejny z moich duży problem. :)

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...