Skocz do zawartości

Napęd robota i zmiana kierunków ruchu


fisi3l

Pomocna odpowiedź

Witam wszystkich forumowiczów. Muszę zrobić projekt w ramach innowacji w Liceum i chciałbym zbudować niezbyt skomplikowanego robota. Pierwszą sprawą jaką chciałbym się dowiedzieć jak można rozwiązać problem skrętu robota. A mianowicie chodzi mi o zatrzymanie jednej strony i ruch drugiej strony,by wykonać zwrot o 90 stopni (tak jak w czołgu). W sprawach robotyki jestem naprawdę początkujący i póki co, to dopiero zacząłem kurs BASCOM'a na płytce rozruchowej ze sklepu AVT. Proszę o pomoc w temacie. Starałem się szukać informacji na internecie, ale niestety nie znalazłem zadowalających mnie informacji.

Edit: Mam do dyspozycji mikrokontroler ATTINY 2313

Link do komentarza
Share on other sites

stosujesz w robocie 2 silniki które są sterowane za pomocą układu dostarczającego do niego moc, ten natomiast jest sterowany przez mikrokontroler z twoim programem. Teraz piszesz program tak:

zakret w prawo:

prawy silnik ma się kręcić do tyłu.

lewy silnik ma się kręcić do przodu

zakret w lewo:

prawy silnik ma się kręcić do przodu.

lewy silnik ma się kręcić do tyłu

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Na ATTiny2313 będzie trochę ciężko, mało zasobów sprzętowych i pamięci, bo musisz doliczyć że jak samojezdny to czujniki ci dojdą. Ostatecznie jest jeszcze ATTiny4313 która ma 4KB pamięci programu i jest zamienna z ATTiny2313.