Skocz do zawartości

Genesis LF - worklog


Pomocna odpowiedź

Cześć wszystkim! ^^

Jestem początkujący w robotyce, no i od dłuższego czasu zabieram się do zrobienia pierwszego robocika. Jak to zwykle bywa, na projekt pierwotny wybrałem linefollowera. Po przeanalizowaniu chyba wszystkich ambitniejszych konstrukcji tego typu zawartych na forum, przewertowaniu blogu o mikrokontrolerach, a także przeanalizowaniu i dobraniu wszystkich podzespołów stworzyłem schematy do mojej bestii 😃

Tak więc pierwsza sprawa to prośba o sprawdzenie schematów oczywiście i pomocy w kwestiach z którymi mam problem. Schematy są trzy - płytka główna, płytka z czujnikami i płytka z modułem kontrolnym LCD dopięte jako załączniki. Kanał 2 zawarty na schemacie LCD nie jest używany akurat w tym projekcie - powstał, żeby później pobawić się wyświetlaczem i zobaczyć ewentualne różnice między 4-bitowym, a 8-bitowym wyświetlaniem. Natomiast sam moduł ma służyć do ewentualnej korekcji nastaw PID.

Spis elementów:

> Silniki pololu HP 30:1 (myślę, że dość rozwojowe i na tyle silne, że pozwalają na zabawę z optymalizacją i w efekcie stopniowe zwiększanie osiągów)

> 2 Mostki Toshiba TB6612FNG (na Botlandzie dość mały wybór, połączone kanały umożliwiają pracę mostka bez strachu o spalenie spowodowane dość dużym prądem)

> Atmega128 jako mózg (wybrana głównie ze względu na 16 kanałów ADC)

> Przetwornica step-down - ST1S10PHR (układ o bardzo wysokiej sprawności, wybrany również ze względu na chęć zabawy z przetwornicą 😋)

> 14 czujników KTIR0711S ułożonych w łuk (sprawdzone na forum czujniki)

> Sharp 40cm GP2Y0D340K (w celach rozwojowych)

> Moduł IR TSOP4836 (sterowanie podczerwienią)

> Zasilanie LiPol 2S, 7,4V

Jak to zwykle bywa, mam kilka problemów które średnio jestem w stanie rozwiązać sam :/