Disney ułatwia tworzenie niepowtarzalnych robotów

Disney ułatwia tworzenie niepowtarzalnych robotów

Zaprojektowanie robota od podstaw jest znacznie trudniejsze od złożenia go z gotowych części. ETH Zurich, we współpracy z Disney Research i CMU, chce zrewolucjonizować tę sytuację.

Ich oprogramowanie pozwala nawet amatorom na tworzenie niepowtarzalnych robotów. Wystarczy drukarka 3D i kilka serwomechanizmów.

Wirtualne projektowanie jest oczywiście bardzo proste, ale wyzwaniem jest zbudowanie prawdziwego robota według takiego projektu. Problemy, które trzeba rozwiązać to m. in. koszt, a także pewność, że ruchy maszyny są w ogóle fizycznie możliwe.

Oprogramowanie jest bardzo łatwe w użyciu. Każdy robot to szkielet, a w połączeniach kości znajdują się silniki. Części można dowolnie usuwać, dodawać lub zmieniać ich położenie.

Wielobok wyznaczony przez nogi robota, które stoją w danej chwili na ziemi, to strefa stabilności. Zielona kulka oznacza środek ciężkości urządzenia. Sposób poruszania się robota można regulować na wiele sposobów, np. zmieniając prędkość i kierunkowość, ale w każdym położeniu kulka musi znajdować się wewnątrz wieloboku. W przeciwnym razie robot przewróci się.

disneyresearch2

Resztę pracy, która zapewnia stabilność ruchów, wykonuje oprogramowanie. Przedstawia ono symulację fizyczną do zaakceptowania przez użytkownika, a potem także odpowiednio modyfikuje projekt pod kątem typu drukarki 3D i materiałów, które będą użyte.

disneyresearch3

Twórcy oprogramowania zbudowali sześć różnych robotów. Rzeczywistość oczywiście różniła się nieznacznie od symulacji fizycznej, m.in. z powodu tarcia, ale ogólny wynik testów był pozytywny.

Jak dotąd, niemożliwe jest jeszcze w programie stworzenie robota, który biega oraz takiego, który używa czujniki. Wynalazcy skupiają się na razie na jak największej liczbie opcji dotyczących różnych rodzajów ruchu, a także na interakcjach robota z ludźmi i przedmiotami.

Źródło: [1]

Disney, druk 3d, oprogramowanie, projektowanie, roboty

Trwa ładowanie komentarzy...