Skocz do zawartości

Wykorzystanie silników wyciągniętych z zabawek


Shezza

Pomocna odpowiedź

Zacznę od tego, że jestem zielona w tym temacie, dlatego proszę o wyrozumiałość :) Mam spory asortyment silniczków z zabawek i nie wiem, jakie mają parametry. Zamierzałam zbudować światłoluba, a że nie posiadam mikroserw postanowiłam użyć do tego celu owych silniczków. Czy jest to możliwe i jeśli tak, to które z mojej kolekcji nadawałyby się do tego celu? Na silniczkach nie ma żadnych oznaczeń. Na największym jest jedynie napis SUNTECH MOTOR

39515043_512832249155140_669485723845394432_n.jpg

39685778_996513907188280_4385888244668039168_n.jpg

39755196_1352678894864735_2646074714786627584_n.jpg

39821938_251271585524510_6245013187188490240_n.jpg

39916220_1905235216225358_8539218325383675904_n.jpg

Link do komentarza
Share on other sites

@Shezza , witam na forum!

Temat dość popularny, każdy kiedyś próbował wykorzystać silniki z zabawek. Niestety najczęściej tylko producent wie co tam siedzi i nie znajdziesz nigdzie dokładnych informacji dotyczących tych napędów. Tak czy inaczej same silniki to za mało - bez przekładni wiele nie zdziałasz. Pytanie teraz czy chcesz samemu budować przekładnię czy wolisz wydać ~30 zł i kupić gotowe napędy? Jeśli zdecydujesz się na budowę przekładni to pomocny może być ten artykuł: Jak zrobić przekładnię do robota?

Link do komentarza
Share on other sites

Cześć, 

Wydaje mi się, że jeśli chcesz zbudować naprawdę prostego robota to możesz wykorzystać te silniki.
Nie będzie to mistrzostwo świata ale przecież nie o to chodzi 🙂

Jeśli ma to być światłolub, to będzie musiał skręcać, wiec musisz wykorzystać dwa identyczne silniczki.