Skocz do zawartości

Proszę o pomoc przy projekcie platformy


skifnwliz

Pomocna odpowiedź

Witam jestem początkującą osoba w robotyce przygodę zacząłem od światłoluba, którego niedługo zaprezentuję, drugim robotem jakiego chcę zbudować jest linefllower. Jednak mam pomysł na bardziej rozbudowanego robota, jego budowę chcę zacząć od platformy jezdnej która składała by się z 4 serwomechanizmów po jednym na każde koło, i tu mam problem w jaki sposób je połączyć ? np: dwa mostki L293d ?? czy jest możliwość ich połączenia prosze o pomoc . z góry dzięki .

pozdrawiam

Link do komentarza
Share on other sites

Po pierwsze w takim robocie typu platforma stosuje się coś takiego jak mikrokontroler.

Mikrokontroler ma porty wejść i wyjść które programujemy w języku programowania np. bascom.

Najprościej zastosować dwa L293D. W każdym L293d są 4 wejścia do sterowania L293D to właśnie je trzeba doprowadzić do mikrokontrolera. Te złącza są uwidoczniona na tym zdjęciu http://www.electroons.com/wp-content/uploads/2009/08/ckt_mtr.jpg i jeszcze masz schemat podłączenia. I tak samo drugi i jest ok. W tego typu układach mikroprocesorowych jest potrzebny stabilizator napięć np 7805. na jeden silnik przypada 2 złącza dlatego aby silnik mógł obracać się w prawo i w lewo.

Link do komentarza
Share on other sites

Tak wiem że jest potrzebny mikrokontroler 😋 ale mi chodzi tylko o to jak połączyć ze sobą dwa l293d np: żeby wyglądało to w ten sposób że jeden na lewą stronę drugi na prawą ?? 😃

[ Dodano: 28 Lis 09 10:38 ]

stabilizator ?? hmm a gdzie mam go umieścić . mogę prosić o jakiś prosty schemat ??

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie