Skocz do zawartości

Raspberry Pi nie włącza się przy zasilaniu bateryjnym.


marsres

Pomocna odpowiedź

Witam, jestem nowy w temacie Raspberry Pi i elektroniki ogólnie, ostatnio zamówiłem moduły: DFRobot MP2636 i DFRobot Gravity.

Chciałem ich użyć do zasilania mini-komputerka i mierzenia poziomu rozładowania baterii li-pol jednocześnie. Napotkałem dziwny jak dla mnie problem, a mianowicie: gdy podłączam baterię do modułu ładowania/power-booster'a przez krótsze przewody (+ i -) Raspberry Pi włącza się tak jak powinien, ale gdy użyję dłuższych przewodów, albo spróbuję podłączyć baterię przez płytkę prototypową Raspberry Pi włącza się, ale się nie boot'uje. Nic nie pokazuje się na ekranie, serwer ssh się nie aktywuje, ale napięcie na pinach jest bliskie 5V - tak jak powinno.

Poza tym byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś wytłumaczył mi jak podłączyć baterię do obu modułów jednocześnie, by całość po prostu działała - bateria zasilała Raspberry Pi przez moduł zasilania, miernik rozładowania mierzył poziom rozładowania baterii. :)

Link do komentarza
Share on other sites

@marsres witam na forum 🙂

3 godziny temu, marsres napisał:

Raspberry Pi włącza się tak jak powinien, ale gdy użyję dłuższych przewodów, albo spróbuję podłączyć baterię przez płytkę prototypową Raspberry Pi włącza się, ale się nie boot'uje.

A próbowałeś zwyczajnie wykorzystać jakieś grubsze, lepsze przewody? Może zwyczajnie masz słabe, cienkie przewody, na których jest duży spadek napięcia i zwyczajnie Raspberry Pi nie dostaje tyle prądu, ile jest potrzebne do pełnego rozruchu. Pytanie też co to są dla Ciebie "długie przewody": 10 cm czy 2 km? 😉

Link do komentarza
Share on other sites

A tak w ogóle to który model RPi? Bo mój Zero z minimalnym raspbianem bierze ok. 200 mA przy uruchomionym wifi, a RPi4 z odpaloną grafiką nie zmieści się w 2A...

...a przepuszczanie takich prądów przez rachityczne blaszki na płytce stykowej czy cieniutkie przewody połączeniowe to idealny przepis nz niedziałanie.