Skocz do zawartości

Jaką lutownice wybrać?


Ruby

Pomocna odpowiedź

Wesołych Świąt!

Jakoś tak się stało że  ktoś z rodziny podłapał że  interesuję się  elektroniką (amatorsko) i gdzieś mówiłem o zakupie lutownicy, no i postanowił podarować mi lutownicę z okazji świąt. Trafiło na lutownicę transformatorową, ale z tego co wiem to raczej mi się nie przyda. 

Mógłby mi ktoś powiedzieć  do czego mogę taką  lutownicę transformatorową wykorzystać? Sam miałem w planach zakup kursu o lutowaniu z forbota i stawiałem na lutownicę kolbową.

Dodatkowo prosił bym o wyjaśnienie jakie różnice i do czego stosuje się te lutownice: 

> Transformatorowa

> Kolbowa

> Na ciepłe powietrze (Hot Air)

Jestem w tym temacie zielony, a szukam czegoś do jak na razie amatorskiego lutowania. Po za  prośbą o wyjaśnienie różnic, prosił bym o rekomendacje jakiejś lutownicy w  rozsądnej cenie  jak na studencką kieszeń 150-200 zł. (Ewentualnie droższe ale to miło będzie się dowiedzieć dlaczego akurat taka jest dobra) 

Raz jeszcze życzę wesołych świąt! 

Ruby

Link do komentarza
Share on other sites

Ostatnio też się zastanawiałem co kupić:

Ostatecznie kupilem: WEP 898BD+

Hotair przydaje się gdy musisz wylutować SMD. 700W sprawia, że można podłączyć i od razu używać. Nagrzewa się w kilka sekund. Ustawienie temperatury się przydaje gdyby trzeba było lutować cyną bezołowiową. Mam starą lutownicę kolbową, która ma już chyba 15 lat. Czas nagrzewania jest mocno irytujący. 

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay