Skocz do zawartości

LineFollower, Sumo - a może coś nowego?


Chechli

Pomocna odpowiedź

Witam

W dziedzinie robotyki jestem jeszcze początkujący. Na ukończeniu (czekam na paczkę z elektroniką) jest mój drugi robot, Pierwszym był oczywiście prosty światłolub, do drugiego postanowiłem dodać już jakieś uatrakcyjnienie, ale o tym napiszę jak będzie gotowy. Następnie zabierę się pewnie za minisumo. Powiedzmy, że zabiorę go na jakieś zawody, zajmę któreś miejsce, ulepszą, pojadę na następne, zbuduję nowego minisumo albo sumo... I w sumie nie wiem czy by mi się to nie znudziło. Obecnie każdy robot robiony jest pod jedną konkurencję, i w każdej z nich chodzi o to, żeby jak najlepiej zrealizować ten sam schemat robota, zwłaszcza przy LineFollowerach.

Dlatego mam dla forumowiczów propozycję: wymyślmy coś nowego. Przecież obecnie rozgrywane na zawodach konkurencje nie zostały nam objawione, też ktoś je wymyślił.

A teraz trochę moich pomysłów. Od podstawówki lubiłem oglądać różne zachodnie turnieje "robotów" (w cudzysłowie, gdyż były one sterowane przez ludzi) w telewizji. Do gustu przypadła mi zwłaszcza Robotica. Oczywiście robotom sterowanym przez uC nie można stawiać takich wymagań, jak tym sterowanym zdalnie, ale sądzę, że ciekawym pomysłem byłoby tworzenie robotów biorących udział w kilku konkurencjach (miedzy którymi można by oczywiście dokonywać modyfikacji). Roboty mogłyby rywalizować w parach, gdyż jest to dla publiczności najciekawsze. Na przykład pierwszą konkurencją mógłby być zwykły wyścig po ósemce w przeciwnych kierunkach, z możliwością konfrontacji (dokładnie jak w Robotice), zwycięzca zdobywa ileś punktów. potem jakaś odmiana labiryntu, który trzeba jak najszybciej pokonać, następnie jakaś trzecia konkurencja, sumujemy punkty w parach, zwycięzcy przechodzą do turnieju sumo.

Poza tym uważam, że głównym ograniczeniem w konstrukcji robota powinna być jego waga, bo obecnie wszystkie roboty maja kształt zbliżony do pudełek 10x10.