Skocz do zawartości

Kinematyka Hexapodów

hansfreak

Pomocna odpowiedź

Witam

Chciałbym w przyszłym roku zabrać się za konstrukcję hexapod'a . Aktualnie studiuję na trzecim roku robotyki i mam możliwość otrzymania funduszy na budowę takiego robota w ramach zajęć koła naukowego, aczkolwiek oczywistą sprawą jest to że muszę mieć jakiś koncept aby przedstawić swój projekt opiekunom(bardzo możliwe że będzie to praca inżynierska) . Czytałem co nie co o różnych rodzajach chodów oraz przeglądałem różne projekty ale chciałbym dowiedzieć się czegoś o problemach praktycznych oraz teoretycznych realizacji takich robotów od osób które z tym tematem się już zetknęły. Jaką ewentualnie polecacie literaturę w tym temacie?

Pozdrawiam

Krzysiek

oczywiście 🙂, aczkolwiek artykuł nie wyczerpuje tematu i zasięgnięcie porad od doświadczonych " praktycznie" użytkowników forum nie narusza chyba regulaminu 🙂 w końcu jest to forum dyskusyjne 🙂

hansfreak, oczywiście, że nie narusza regulaminu, jednak z doświadczenia wiem, że często najbardziej pomocne tematy nie są znajdywane przez użytkowników 😉

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Z czym sam zdążyłem już się zetknąć:

- najprostsze rozwiązania są najlepsze

- chociaż na pracę dyplomową wystarczy, że robot dożyje do obrony i wtedy trochę pochodzi (albo chociaż będą filmiki to pokazujące), to byłoby miło, gdyby wytrzymał dość długo. Poza dość oczywistymi siłami działającymi tak jak to "wynika z grawitacji", występuje całe mnóstwo różnych sił, które mogą np. powodować skręcanie któregoś ramienia