Skocz do zawartości

Po co zewnętrzny kwarc zamiast wewnętrznego??


cichy1234

Pomocna odpowiedź

Witam. Mógł by mi ktoś wytłumaczyć, a jeszcze lepiej podać konkretne przykłady i zalety stosowania zewnętrznego kwarcu?? Bo np. stwierdzenie, że "ma za zadanie stabilizację częstotliwości drgań" za dużo mi nie mówi, a jestem pewien że wielu początkującym się to przyda

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

im szybszy robot tym szybciej powinien wykonywać operacje, w Atmegach wewnętrzny rezonator ma zazwyczaj 1MHz, zewnętrzny może mieć nawet do 16-20 MHz. W konstrukcjach typu LF to ma duże znaczenie, niektóre osiągają takie prędkości, że przy 1MHz odczyt ADC zajmuje tyle czasu, że może nawet nie zauważyć zakrętu.

Link do komentarza
Share on other sites

Hudyvolt, akurat odczyt ADC zajmuje zawsze prawie tyle samo czasu, zależnie od preskalera zegara ADC. W AVRach zegar ten i tak nie może chodzić szybciej niż kilkaset kHz, a jeden odczyt trwa kilkanaście cykli. Jednakże interpretacja pomiaru może trwać chwilę i dlatego przydaje sie szybszy kwarc.

Ogólnie wewnętrzny kwarc może być taktowany zwykle do 8MHz (zależnie od układu), zewnętrzny standardowo pozwala osiągnąć maksymalne taktowanie układu.