Kursy • Poradniki • Inspirujące DIY • Forum
Ciężarówka skręciła prostopadle do kierunku jazdy Tesli, czego nie zauważył ani Autopilot, ani kierowca. Samochód nie zahamował i wjechał pod ciężarówkę o wysokim prześwicie, uderzając w nią przednią szybą.
Biała naczepa na tle jasnego nieba nie została wykryta przez kamerę. Z kolei radar przeoczył ją, ponieważ wysokość i kąt względem samochodu zbytnio przypominały drogowskaz tablicowy umieszczony nad autostradą.
Producent samochodu w oficjalnym oświadczeniu przypomniał, że Autopilot to tylko asystent jazdy, który nadal znajduje się w fazie beta. Kierowca, który włącza tę funkcję, ma obowiązek trzymać dłonie na kierownicy, aby natychmiast przejąć kontrolę w razie niebezpieczeństwa.
Na szczęście każdy wypadek, w którym bierze udział autonomiczny pojazd, najprawdopodobniej nigdy już się nie powtórzy. Można mu zapobiec, wyciągając wnioski i wprowadzając poprawki do systemów. Zmiany, które powinny zostać wprowadzone, to przede wszystkim skuteczniejsze odróżnianie drogowskazów od innych obiektów.
W warunkach słabej widoczności dla kamery przydałby się też LIDAR. Posiadają go wszystkie inne autonomiczne samochody, ale Elon Musk, prezes Tesli, twierdzi, że ta technologia jest zbędna.
Większości wypadków może zapobiec komunikacja między pojazdami, informująca o tym, gdzie znajdują się otaczające samochody i w jakim kierunku zmierzają.
Pomimo wypadku Autopilot Tesli jest bezpieczniejszy od człowieka-kierowcy. Jest to pierwsza ofiara śmiertelna na 210 mln przejechanych kilometrów, podczas gdy w przypadku zwykłych samochodów ginie jedna osoba na 100 mln km.
Źródło: [1]
To nie koniec, sprawdź również
Przeczytaj powiązane artykuły oraz aktualnie popularne wpisy lub losuj inny artykuł »
autonomia, autopilot, pojazd, samochód
Trwa ładowanie komentarzy...