Skocz do zawartości

Wybór zasilacza laboratoryjnego

szczawiosław

Pomocna odpowiedź

Stanąłem przed dylematem związanym z wyborem zasilacza laboratoryjnego. Podstawowe kryteria:

• 2-3 kanały;

• Wyjście do 30V;

• Fajnie jak by miał na wyjściu 5-10A przy 12V;

• Cena zamykała się w 2000 PLN netto (jak będzie droższy mówi się trudno).

Przejrzałem ofertę kilku największych sklepów, ale niestety słabo się orientuje w tym temacie więc liczę na pomoc. Zastanawiam się nad TWINTEX TP-30102, ale tak jak pisałem wyżej, nie znam się.

Może przemyśl to raz jeszcze. Jak z pewnością wiesz, jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Zasilacz który będzie jednocześnie precyzyjny, miał małe zakłócenia, duże prądy i szeroki zakres napięć będzie bardzo drogi. A jeśli do tego dodamy np. drugie wyjście (nawet tylko 3.3/5V) lub dwa wyjścia o różnych znakach napięć, zdalne sterowanie/raporty po USB lub UART to cena jeszcze rośnie. A to wszystko się przydaje. Może więc zastanów się nad dwoma urządzeniami. Jeden precyzyjny, możliwie liniowy (w sensie: nie-impulsowy) tak do 15V/1-2A z małymi szumami i ew. z wyjściem dodatnim i ujemnym do bezpośredniego uruchamiania lekkiej elektroniki cyfrowej i/lub analogowej oraz drugi, impulsowy np. 30V/10-20A do napędzania co cięższych projektów typu mostki, silniki, ładowania akumulatorów itp. Każdy z nich będzie możliwie dobry w swojej klasie a nie będzie musiał udawać, że jednocześnie jest tym drugim.

Ja jeszcze podłączę się do tematu - fajnie jeśli zasilacz może być również obciążeniem, niestety jedyny jaki znam kosztuje <2000, ale euro. Może znacie coś tańszego co może pracować również jako obciążenie?

Ja sobie po prostu zrobiłem zasilacz dwućwiartkowy. Może być źródłem, ale może też wciągać prąd. Oczywiście to tylko prototyp - nie mam czasu na dopracowanie szczegółów, ale mimo to często używam go m.in. do testowania ładowarek wbudowywanych w różne moje urządzenia.