Skocz do zawartości

Pojazd na magnesach - sterowanie silnikiem i serwem


Dalton22

Pomocna odpowiedź

Witam

Na początku zaznaczę że jestem zieloniutki w programowaniu Arduino, ale szybko się uczę 🙂

Zbudowałem pojazd na magnesikach, który ma podróżować w pionie po żelazie 🙂

Zestaw jest już złożony i dokupione puki co mam do  niego komponenty:

ARDUINO UNO WIFI REV2,

Silnik DC 12v

Dwa serwa - jedno do skręcania, drugie do wykorzystania dowolnego, ale dodatkowa praca np. ramieniem kamery.

L298N - dwukanałowy sterownik silników - moduł 12V/2A

Sterownik serw Pololu Micro Maestro USB 6-kanałowy

Kupe kabelków, śrubek itp itd.

Testy bezpośredniego podłączenia silniczka się powiodły, i teraz chciałbym tym sterować z kompika.

Napisałem program (pierwszy mój) ... do sterowania silnikiem :

#include <ArduinoRobot.h>
#include <Arduino_LCD.h>
#include <Compass.h>
#include <EasyTransfer2.h>
#include <EEPROM_I2C.h>
#include <Fat16.h>
#include <Fat16Config.h>
#include <Fat16mainpage.h>
#include <Fat16util.h>
#include <FatStructs.h>
#include <Multiplexer.h>
#include <SdCard.h>
#include <SdInfo.h>
#include <Squawk.h>
#include <SquawkSD.h>

void setup() { 
  pinMode(9, OUTPUT); //Sygnał PWM silnika nr 1
  digitalWrite(9, HIGH); //Ustawiamy (na stałe) stan wysoki na pinie 6
  
  pinMode(2, OUTPUT); //Sygnały sterujące kierunkiem obrotów silnika nr 1
  pinMode(3, OUTPUT);
} 
 
void loop()  {   
  digitalWrite(2, LOW); //Silnik nr 1 - obroty w lewo
  digitalWrite(3, HIGH); 
  delay(3000);
  
  digitalWrite(2, HIGH); //Silnik nr 1 - obroty w prawo
  digitalWrite(3, LOW); 
  delay(3000);     
  digitalWrite(2, LOW); //Silnik nr 1 - obroty w STOP
  digitalWrite(3, LOW); 
  delay(3000);  
}

Udało mi się to wgrać do arduino za pomocą USB i nawet się udało 🙂

tylko teraz silnik mi się bez przerwy w jedną i drugą stronę bez przerwy ... nie wiem jak go zatrzymać ...

Generalnie prosiłbym o pomoc w napisaniu programu który spowoduje :