Skocz do zawartości

Stacja Pogodowa - Ładowanie

cdaenustah

Pomocna odpowiedź

Witam, ostatnio wszedłem w posiadanie czterech 13,5 V paneli słonecznych i chcę z nich zrobić zasilanie do stacji pogodowej arduino. Rozumiem że będę potrzebować zasilania kiedy pogoda nie będzie sprzyjać. Jestem zielony jeżeli chodzi o elektrotechnikę i mam parę pytań:

• Jaką baterię polecacie do utrzymania takiej stacji pogodowej?
  • W jaki sposób powinienem połączyć panele tak aby były w stanie najwydajniej ładować baterię?
  • Jaki moduł ładowania byłby odpowiedni do mojego zastosowania?
  • Czy ten moduł byłby ok gdybym zastosował przetwornicę step-down (do 5,5 V) gdy panele generują 13,5 V przy maksymalnym słońcu?

Wiem że te panele mogą być trochę za mocne na ten projekt, ale na prawdę nie mam na nie pomysłu. Może zamiast stacji pogodowej powinienem coś innego z nimi zrobić?

Edytowano przez cdaenustah

@cdaenustah, witam na forum 😉 Widzę, że to Twoje pierwsze kroki na Forbocie, oto najważniejsze informacje na start:

• Chcesz przywitać się z innymi członkami naszej społeczności? Skorzystaj z tematu powitania użytkowników.
  • Opis najciekawszych funkcji, które ułatwiają korzystanie z forum znajdziesz w temacie instrukcja korzystania z forum - co warto wiedzieć?
  • Poszczególne posty możesz oceniać (pozytywnie i negatywnie) za pomocą reakcji - ikona serca w prawym dolnym rogu każdej wiadomości.

5 minut temu, cdaenustah napisał:

Witam, ostatnio wszedłem w posiadanie czterech 13,5 V paneli słonecznych i chcę z nich zrobić zasilanie do stacji pogodowej arduino. Rozumiem że będę potrzebować zasilania kiedy pogoda nie będzie sprzyjać. Jestem zielony jeżeli chodzi o elektrotechnikę i mam parę pytań:

Zerknij na początek na ten projekt: Bezprzewodowa, solarna stacja pogodowa z ESP8266. Powinien być dobrą inspiracją np. w kontekście zasilania 😉