Skocz do zawartości

Regulator pompy


Cerber85

Pomocna odpowiedź

Cześć , Na wstępie muszę prosić o wyrozumiałość w kwestii arduino /kontrolery jestem zielony ...ale jestem ciekawy 

A więc co chcę zrobić : regulator obrotów silnika 230v (dokładnie pompy c.o. ) według ciśnienia tj. aby utrzymywało mi zadany poziom ciśnienia w układzie . Ciśnienie spada zwiększam obroty ,ciśnienie rośnie zmniejszam obroty . 

Myślę o czymś takim :

image.thumb.png.21364db3df74e81f51a4cecd8063320a.png

Najważniejsze żeby to działało automatycznie

Aktualnie mam ręczny regulator i to działa . 

Wydaje mi się że wystarczyło by tutaj Arduino uno lub jakiś mały kontroler (ale te ostatnie to dla mnie czarna magia )  

proszę o pomoc w doborze sprzętu i programu pod niego 

Link do komentarza
Share on other sites

ardu Uno nada sie bez problemu...do tego jakis sterownik pompy (falownik?) bo te super tanie na triaku to tak nie za bardzo...no i czujnik cisnienia ktory bedzie pasowal zakresem do twoich cisnien...program to juz prosty..(zakladajac ze bez kontrolera PID, bo ja go nie kumam za bardzo😉)

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Prostym PWM tego nie zrobisz, potrzebujesz falownika jednofazowego, dla małych pomp nie będzie to wielki koszt, falownik musi mieć wejście pwm lub inne tak aby można było z zewnątrz ustalić obroty, musisz mieć przetwornik ciśnienie prąd, lub ciśnienie napięcie. Sterowanie z mikrokontrolera oczywiście najlepsze byłoby pid (nie tak trudne jak się wydaje) ale myślę że zwykła pętla otwarta też wystarczy gdyż zmiany obciążenia nie będą aż tak gwałtowne. Pomijając że są na rynku pompy które mają te regulację wbudowaną. Może się okazać że nawet nie będziesz potrzebował mikrokontrolera gdyż w większości przypadków wejście falownika można tak skonfigurować aby od razu pracowało z danym czujnikiem. 

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites