Skocz do zawartości
VonVen

Manipulator VonVen Mechatroniczny Robot

Pomocna odpowiedź

Podoba Ci się ten projekt? Zostaw pozytywny komentarz i daj znać autorowi, że zbudował coś fajnego!

Masz uwagi? Napisz kulturalnie co warto zmienić. Doceń pracę autora nad konstrukcją oraz opisem.

Solidna i estetyczna konstrukcja, fajny patent z tą przyssawką. 5

Bardzo fajna sprawa.

Mam pytanie co do stawów. Są dwa serwomechanizmy czy jeden? Jeżeli jeden to jak jest rozwiązane zaczepienie wału do obu ramion.

kazdy stopien swobody manipulatora rozwiazany jest przez jeden serwomechanizm a polaczenie po przeciwnej stronie jest wykonane przez zastosowanie dodatkowej osi jako punkt podparcia

• Lubię! 1

Sam studiuję mechatronikę i tego typu maszyny najbardziej mnie interesują. Właśnie oglądam zdjęcia i nie mogę się nadziwić precyzji i schludności wykonania. Jakimi narzędziami to zrobiłeś?

Rozumiem, że to projekt zarobkowy, więc pewnie nie będziesz chciał zdradzać szczegółów, ale jednak podziel się wszystkim czym możesz 🙂

narzedzi uzytych bylo wiele w tym musialem wykonac specjalne przyrzady do odpowiednich rzeczy. Ale miedzy innymi do zrobienia robota zostala wykorzystana: tokarka, frezarka, szlifierka katowa, szlifierka tasmowa, pila tasmowa, pilka do metalu reczna, pilniki, iglaki, wiertarka reczna, wiertarka stolowa, mlotki, drymelek, papier scierny, gwintowniki, nazynki itp nie wiem czy o taki opis chodzilo ? 🙂

pozdrawiam

Czy mógłbyś napisać coś więcej o czujniku koloru? Czy to "zwykły' fabryczny czujnik, czy coś łatwo dostępnego dla zwykłego śmiertelnika?

wszystkie czujniki robilem wlasnorecznie

czujnik koloru sklada sie z diody rgb i fototranzystora kazdy kolor diody jest zapalany odzielnie a odbite swiatlo od pilki pada na baze fototranzystora odpowiednio go otwierajac zminiajac tym samym napiecie z zakresu 0-5V. Napiecie jest podawane na przetwornik analogowo cyfrowy sterownika i tam juz odbywa sie caly algorytm