Skocz do zawartości

Stabilizator 6V, 1.5A


Pomocna odpowiedź

Napisano

Witam

Od dwóch dni poszukuję odpowiedniego stabilizatora do obniżenia napięcia potrzebnego do silników Pololu 30:1 HP (1 silniczek - 1 stabilizator). Robot, którego obecnie staram się zaprojektować będzie zasilany z pakietu LiPol ( http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2042 ). Zanim zacznę projektować część odpowiedzialną za zasilanie robota chciałbym Was zapytać czy LM317 będzie dobrym do tego celu układem? Jako że zależy mi też na montażu SMD, mam na oku LM317 w obudowie D2PAK (TO-263). Proszę Was o ewentualne uwagi czy też podanie symbolu jakiegoś inne stabilizatora. Z góry dzięki!

Pzdr.

A po co ci ten stabilizator? Stracisz mnóstwo mocy na nim i zbudujesz dwie spore grzałki sobie.

Silniki te będą działać z 8V, chociaż ich żywotność nie będzie zbyt długa. Alternatywnie możesz zastosować dwa silniki 30:1 nie HP - mniejsza moc, ale dużo lepsza żywotność.

A jeśli silniki nie będą potrzebować aż tyle prądu? Wg danych na stronie Pololu te silniki biorą 1,6A w momencie zablokowania czego podczas jazdy w FTL nie będzie oczywiście.

(...) Alternatywnie możesz zastosować dwa silniki 30:1 nie HP - mniejsza moc, ale dużo lepsza żywotność.

Mam już kupione 2 sztuki HP 🙂

Luuke nie lepiej zastosować przetwornicę? Poza tym to LM317 bez radiatora spali ci się migiem przy takich prądach. Przemyśl sobie to dokładnie 😉

No dobrze piotreks-89, a mógłbyś zaproponować jakiś model przetwornicy?

Luuke niestety nigdy przetwornic nie stosowałem i nie wiem jaka będzie odpowiednia. Jak chcesz uzyskać dobrą zerowym kosztem to poszukaj na stronie firmy COILCRAFT i spróbuj zamówić sample (jeszcze w 2008 wysyłali). Zajmują się oni produkcją elementów indukcyjnych. Powodzenia 😉

Luuke pomyśl też że im mniejszy prąd dla silników tym mniejsza prędkość 😉

Im mniejsze napięcie tym mniejsza prędkość, im mniejszy prąd, tym mniejszy moment.

Po co mu to? Chyba łatwiej jest wstawić stabilizator/przetwornicę niż na bieżąco obliczać parametry silników i zmieniać nastawy regulatora dla danego napięcia.

Lepiej chyba zastosować mostek z pomiarem prądu np. L298 lub L6203 (Mosfetowy),i regulować sobie prąd dostarczany do silnika PWMem, niż bawić się w stabilizatory, przetwornice, w których i tak elementem newralgicznym stanie się radiator, ostatecznie cewka. Jeżeli chodzi o gabaryty oczywiście.

PS. Akumulatorek fajny ale za 38zł można mieć 1200-1500mAh, ale oczywiście przy nieco większych gabarytach.

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...