Skocz do zawartości

Jakie Silniki?


soban

Pomocna odpowiedź

Witam wszystkich. Pracując nad moim Minisumo zacząłem przeglądać rodzaje i oferty silniczków. Wpadły mi w oko bardzo znane Pololu 30:1 które są wykorzystywane w większości robotów i w tym rzecz. Patrząc na zdjęcia z zawodów widzę, że jest coraz więcej sympatyków tych silników a więc szanse na wygraną są marne ponieważ ludzie kombinują z rodzajami opon itp itd co nie jest najtańszą inwestycją, dajmy Sabre który kupił Poliuretan który w Polsce jest praktycznie nie możliwy do zdobycia nie licząc jakiś klejów itp. a za granicą kosztuje grubo ponad normę portfela. Więc zacząłem szukać nowego rodzaju silników mocniejszych, szybszych. Znalazłem coś w tym stylu używanych według mnie do samolotów lub pojazdów RC HobbyKing Sklep Online - Kliknij *** Nie jestem jednak pewien czy są one lepsze od silniczków Pololu z przekładniami szczególnie, iż zastosowane mają być do Mini Sumo. Następna rzeczą jest brak znajomości przeliczenia wartości podanych przez producenta do realnej siły przy obciążeniu (tak jak jest podane w serwach typu 3,5kg itp). I tu do was taka prośba o jakieś wnioski i podpowiedzi co do silników i tu podkreślenie SILNIKÓW nie ogumienia itp. Chodzi mi głównie o ich pracę czy są lepsze czy gorsze jak lepsze to jak na to patrzeć, jak wybierać. Za wszelką pomoc bardzo dziękuję.

*** HobbyKing Sklep Online - Kliknij - http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?idCategory=63&curPage=3&v=&sortlist=&LiPoConfig=

Link do komentarza
Share on other sites

Przede wszustkim są to BLDC, czyli musiałbyś wybrać jakieś z hallotronami (i do tego odpowiedni sterownik), bo inaczej przy niskich obrotach dopóki nie wpadną w synchronizm, byłyby prawie na luzie - czyli szybko byś kończył walki, przegraną. Poza tym i tak potrzebujesz do nich przekładni.

Oczywiście nei twierdzę, że nie można ich uzyć - są bardzo fajne, ale kłopotliwe w sterowaniu. Myślę, że wcześniej będę używane w sumo niż w MS.

Link do komentarza
Share on other sites

Pamiętaj też, że te silniki mają kilkadziesiąt do kilkuset tysięcy obrotów na minutę. Nie wiem czy jakakolwiek przekładnia robiona własnoręcznie byłaby w stanie wytrzymać takie obroty przy dużym obciążeniu.

Link do komentarza
Share on other sites

Pamiętaj też, że te silniki mają kilkadziesiąt do kilkuset tysięcy obrotów na minutę.

Nikt nie każe wybierać najszybszych, jakie są w sprzedaży. Z tym kilkaset tys. trochę przesadziłeś. Silniki do EDF lub śmigłowcowe mają powiedzmy ok. 5000kv(nawet mniej), czyli na baterii 3S osiągają do 60000rpm. Najpopularniejsze są silniki z przedziału 1000-2000kv, ale bez problemu można dostać coś poniżej 1000kv. Przy zasilaniu takiego z baterii 2S bez obciążenia osiągnął by ok. 8000rpm.

Jednak do napędu połączonego "na sztywno" się nie nadają-praktycznie zerowy moment na niskich obrotach.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

nanab, jest taka reguła, że im silnik mniejszy gabarytowo tym ma większe kv, im większy silnik tym rzeczywiście ma niższe obroty, ale z tego co widziałem to nieduże silniki, które pobierają rozsądne prądy mają kv powyżej 10000, sam zamówiłem teraz silnik, który ma kv równe 11500.

Link do komentarza
Share on other sites

Zgaduję, że ten silnik to maleństwo max kilkanaście gram i jest przeznaczony do zasilania z pojedynczej celi. To daje w najlepszym wypadku 4V*11500kv=46krpm

Bez problemu znajdziesz wolniejsze, np. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5358

Zgaduję też, że to inrunner, czyli wysokie kv ma wymuszone konstrukcją.

Wysokie obroty+przekładnia to może być rozwiązanie problemu szarpania i niskiego momentu na starcie. Są zestawy z gotową przekładnią(np. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10003 ), jednak przełożenie pewnie za małe.

Zostaje jeszcze problem sterowania. W jedną stronę poradzi sobie tani regulator+sterowanie jak serwem. Regulatory dwukierunkowe są drogie i duże(nie buduje się ich do takich małych silniczków).

Link do komentarza
Share on other sites

A mówiliście jeszcze coś na temat silników tunelowych(?), że ma takie jakaś konstrukcja i dużo wygrywa. Jakie to silniczki bo nie słyszałem nigdy o takich?

Link do komentarza
Share on other sites

Sob4n, skoro nie potrafiłbyś wykorzystać w pełni 30:1 HP (pisałeś o tym, że inni to mają lepsze opony itp) to jakim cudem chciałbyś wykorzystać lepsze (mocniejsze) silniki?

Link do komentarza
Share on other sites

Bobby Ja wiem, że ty zawsze musisz wtrącić swoje 4 litery do moich postów bo inaczej dostajesz drgawek. Przeczytaj to co napisałem w poście rozmawiamy tylko o silnikach nie rozkręcamy tematów typu ogumienie itp. ale jak już musisz, to chcę zrobić robota ala Nugget (sry jeśli pomyliłem się w nazwie). Przez to będzie on posiadał tylko 2 silniczki. Są teraz konstrukcje z 4 silniczkami nawet 6 + ogumienie różne itp. i wiadomo, że moje 2 nie będą nigdy równe 4+ dlatego myślałem o zwiększeniu mocy (w kwestii wypychania przeciwnika) nie tracąc przy tym szybkości itp żeby mieć jakieś szanse na drobne sukcesy. Dlatego pytałem o te podane w linku. Wiem też, że to co mówię w sensie, że 2 nie będą równe 4 to nie do końca prawda bo zależy to np. od ogumienia (typu poliuretan tak jak pisałem w poście 1) ale nie będę tego rozkręcał bo kwestie ogumienia itp pozostawiam sobie.

PS: Post skierowany tylko do użytkownika Bobby. Proszę nie kierować się przemyśleniami napisanymi w nim. Dziekuję 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

To nie było nic osobistego. Chodzi mi po prostu o to, że jeśli będziesz miał ogumienie na tyle słabe, rozkład masy kiepski że nie byłbyś w stanie wykorzystać pololków, to nic mocniejszego tym bardziej nie wykorzystasz, ale masz rację, wspomniałeś na początku, że kwestii ogumienia nie mamy poruszać, więc już siedzę cicho 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Dokładnie 🙂 I żeby nie było ja do ciebie osobiście nic nie mam tylko zawsze coś krytykujesz na moich postach i wszystko schodzi z rytmu. Mam nadzieję, że trochę wyluzujesz 😉 Ja jak coś piszę to naprawdę rzadko i naprawdę z sensem i głównie proszę o ważną dla mnie pomoc 😉 Jeśli chodzi o te tunelowe silniczki, wracając do tematu, myślicie, że jest to dobra opcja? Bo jakoś sobie tego nie wyobrażam 🙄

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.