Skocz do zawartości

[Microsumo] Micro Jay Jay - Worklog


Pomocna odpowiedź

Witam po długiej przerwie, nie miałem za dużo czasu ostatnio, więc prace szły bardzo powoli. 😉 Żeby nie było, że projekt stoi, zamieszczam schemat i wzór dolnej płytki, gotowy w 99% (chyba). Bardzo proszę jeszcze o rzucenie okiem 😉

Schemat:

Płytka:

Ze względu na koszt wykonania płytki raczej nie wykonam jej w żadnej profesjonalnej firmie i tu kieruje pytanie do was, czy ktoś podjąłby się wykonania dla mnie płytki, oczywiście za opłatą?

Link do komentarza
Share on other sites

epsilon, LED3 Ci się spali, daj większy opornik - 1k. AREF w dalszym ciągu masz niepoprawnie podłączone. Brakuje też rezystora podciągającego do zasilania dla RESET.

E: Uwaga odnośnie LED3 nieważna - doczytałem w pierwszym poście, że zasilasz z 2 celowego LiPola. Na przyszłość żeby nie wprowadzać w błąd schematem zmień Value tej strzałki z 12V na rzeczywiste napięcie występujące na tej linii.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Nie musi, może powiem czego się spodziewam: potrzebuję dwóch solidnie wytrawionych płytek, bez wżerów, niedotrawień itd, mogą być w jednym kawałku, nie wiercone, nie przycięte - to sobie mogę zrobić sam. Jeszcze raz powiem, chodzi mi głównie o przeniesienie i wytrawienie, jakby była jeszcze pocynowana to już w ogóle miodzio.

Link do komentarza
Share on other sites

piotreks-89, głupota okrutna. Jak wyrównasz papierem po wierceniu to wyrwiesz połowę padów, bo przeważnie zostaje "kołnierz" z miedzi. Później zagrzejesz lutownicą tą uszkodzoną cienką obwódke pada, i możesz być pewnym że przy lutowaniu odejdzie ci ścieżka od laminatu.

Jak pocynujesz, powiercisz i zostanie taka postrzępiona miedź, to nic nie przeszkadza, bo zaraz to zalutujesz.

Link do komentarza
Share on other sites

Zgadzam się z KD93 - wierci się praktycznie na samym końcu. Po wytrawieniu opłukujesz pod wodą, potem zmywasz toner acetonem i możesz "przejechać" kilka razy czyścikiem do miedzianych rur z Leroy Merlin albo papierem ściernym. Potem kalafonia, wstępne cynowanie i wiercenie.

Link do komentarza
Share on other sites

KD93 i Nawyk zawsze tak robiłem i nigdy nie odeszła mi ścieżka od laminatu 😉 Może mam jakieś dziwne laminaty, ale tak jest... Może rzeczywiście się nie powinno tak robić, ale ja zawsze tak robiłem i stwierdzam to co zauważyłem...

Skoro jest tak jak mówicie to mój post usuwam, żeby nie wprowadzał w błąd 😉

Link do komentarza
Share on other sites

A tam od razu usuwać - ile ludzi, tyle technik. Ja na przykład jak zrobią mi się te wspomniane wyżej "kołnierze", a mam czas i chęci na zrobienie tego tak jak powinno być, biorę jakieś większe, ostre wiertełko w palce i robie taką "mikrofazę", coś podobnego jak byś chciał schować łeb śruby stożkowej, ale w zdecydowanie mniejszej skali, tylko na tyle, żeby ściąć tą wystającą miedź.

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.