Skocz do zawartości

[linefolower]Balsa LineFolower


Pomocna odpowiedź

MirekCz, wskaż mi, gdzie poszedłem zdecydowanie za daleko, bo nigdzie daleko się nie wybierałem.

Pytanie podstawowe jest takie: rozpatrujemy "fajnego robota" który ładnie dokładnie jeździ i jego głównym zadaniem jest dostarczenie umiejętności/rozrywki/ćwiczenia twórcy (niepotrzebne skreślić), czy ma to być robot rywalizujący na zawodach.

Jeśli to pierwsze, to balsa się może nadać, ale nie widzę w tym momencie sensu porównywania mas robotów, porównywania balsy do laminatu czy do jakiegokolwiek innego powszechnie stosowanego materiału. Laminat, PCV, plexa, balsa, aluminium, druk 3D - to wszystko może stanowić wtedy dobry materiał na "podwozie". Poza tym, nie przesadzajmy, nie trzeba zamiawiać płytek PCB żeby zbudować "fajnego robota":A , Silver Shaft i wiele innych.

Jeśli natomiast robot ma rywalizować z tymi najszybszymi albo przynajmniej bardzo szybkimi, to jak sam zauważyłeś:

zapewne dwa małe kawałki PCB + płaskownik kewlarowy po środku będzie w przypadku LF bardziej optymalne.

,a skoro cała dyskusja w temacie toczy się o masie, który robot jest lżejszy i o ile, to wywnioskowałem, że chodzi o coś więcej niż tylko aspekty edukacyjno-rozrywkowe.

Także proszę mi się tu nie robić dramy, przeczytać jeszcze raz posta z nastawieniem, że nie chcę nikomu robić na złość czy się z niego śmiać, tylko doradzić krok naprzód, ewentualnie dowiedzieć się czym kieruje się skmskm przy budowie. Czy ja naprawdę mam taki "ton wypowiedzi", jakbym chciał wszystkim robić na złość i wszczynać burdy? 🙄

Link do komentarza
Share on other sites

KD93:

Nie mam na myśli, że robisz "komuś" coś, tylko że masz tak niskie zdanie o balsie.

Balsa to świetny materiał do wielu konstrukcji i może w LFie trudno będzie nią wygrać jak są takie materiały jak płaskowniki z włókna węglowego to robiąc coś większego (np. to wymienione ramię robota) mógłbyś być zaskoczony.

Nie na darmo ludzie robią samoloty z balsy... myślisz, że tam wytrzymałość się nie liczy?

Podane przez Ciebie przykłady są nietrafione. Ile czasu ktoś słabo znający elektronikę spędzi na poznaniu eagle, narysowaniu schematu, płytek, wymęczeniu forum o 110 poprawek, wytrawieniu (całe laboratorium), polutowaniu itd.? Potem zresztą się okazuje, że takie coś nie działa, bo albo źle polutował, albo co chwile się płytka resetuje itp.

Dla porównania mając jedną płytkę z cpu i mostkiem (lub maks dwie oddzielne) i do tego płytkę z czujnikami do LF możesz sklecić robota z balsy w kilka godzin - to tylko tuzin kabelków i kilka listewek dobrze sklejonych + koła (niekoniecznie z balsy...)

Link do komentarza
Share on other sites

Jednakże temat jest o LF i głównie w tym kontekście wyrażałem swoją opinię o balsie, nie pisząc nic o samolotach a tym bardziej o ramieniu, za to o ramie jak najbardziej 😉 Chyba tutaj takie małe nieporozumienie zaistniało.

Balsa jest świetnym materiałem modelarskim, a w modelach latających, które poza wyjątkami nie są takie małe i lekkie jak LF. masa bardzo się liczy. Jak wspomniałem lekkość to główna zaleta balsy, druga jest łatwość obróbki. Więc materiał jak znalazł, konkurować może z depronem, który to jest znowu jeszcze mniej wytrzymały, za to jeszcze łatwiejszy w obróbce. A co do ramienia to się nie wypowiem, zależy co ma to ramię robić - jeśli bym budował, to chyba bym się zdecydował na cienkie aluminium.

Link do komentarza
Share on other sites

Plan był i jest prosty miał to być tani i bardzo szybki linefolower.

Nowy filmik:

Tor ma ok 8 metrów

czas przejazdu to 12 sekund

średnia prędkość to 0.66m/s

Przyspieszenie jak i maksymalna prędkość są sztucznie limitowane.

Koła pokryłem sztuczną skórą(mam całą masę jej w szafie 😋 ).

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Doszedłem do limitu powyżej prędkości 55 nie da się go ustawić(wypada z trasy).

Częstotliwość odczytów to 833Hz(po optymalizacji 933Hz).

Zmieniałem konstrukcje na dłuższą itp. , najlepsza jest mała, zwarta odrobinę wydłużona.

Link do komentarza
Share on other sites

Sztuczna skóra jest to tkanina pokryta gumom o prostym wzorze, nadaje się na ogumienie idealnie tym bardziej że mam specjalny tapicerski klei.

W jednym kole spudłowałem wiercąc w środek i dlatego robot jest niestabilny przy większych prędkościach.

Link do komentarza
Share on other sites

Czy sztuczna skóra nie jest przypadkiem z PVC ?

Są różne rodzaje, to co dają na fotele to najgorsza tandeta zwykle i ją pastują by ładnie wyglądała.

Kupiłem kiedyś 1mb do poduszkowca, jest szczelne i się nie ślizga.

Podłoga jest lakierowana, tu żadne najlepsze opony nie pomogą.

Link do komentarza
Share on other sites

Poprzednia trasa była nieprzepisowa...

Teraz robot na tej trasie osiąga 0.7m/s z kątem prostym.

A bez kąta prostego 1.0m/s.

Na razie walczę z kątem prostym by zoptymalizować trasę.

Nowy filmik:

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.