Skocz do zawartości

[Wielozadaniowy] Mobilna platforma gąsienicowa


dvd

Pomocna odpowiedź

Witam wszystkich serdecznie

Na forum jestem zarejestrowany już od jakiegoś czasu, bacznie śledząc poczynania użytkowników i ich sukcesy w projektowaniu robotów postanowiłem zbudować coś co będzie odpowiadać moim wymogom. Chciałbym zaznaczyć że z elektroniki i robotyki jestem początkujący więc rozwiązania które zaprezentuję mogą być zwyczajne. Chciałbym prosić również o komentarze i cenne uwagi które pomogą rozwijać moje umiejętności.

Koncepcja

Z pośród wszystkich kategorii robotów najbardziej przypadły mi do gustu pojazdy gąsienicowe i taki mam zamiar skonstruować i zaprezentować Państwu. Jest to moja pierwsza konstrukcja której sprawdzę swoje siły podczas projektowania.

Napęd robota

[Gąsienice]

Gąsienice zostały wykonane z łańcucha rowerowego jednorzędowego. W skład jednej gąsienicy wchodzą 2 łańcuchy po 108 ogniw. Połączone są drutem gwintowanym M3 o szerokości 47mm. Cała gąsienica złożona jest warstwowo, łańcuchy oddzielone są nakrętką M4, co sprawia że konstrukcja jest szersza. Do skręcenia całego zestawu użyłem nakrętki M3, aby nie odkręcała się podczas jazdy zakleiłem ją klejem szybkoschnącym.

Łańcuch:

Rozkute elementy

Połączenie

Budowa gąsienicy

Efekt końcowy:

Koszty:

- Łańcuch: 4x 9,90zł = 39,60 zł

- Pręt gwintowany M3x100: 6x 1,49 zł = 8,94 zł

- Nakrętki M3: 0,330kg x 8,69 zł = 2,87 zł

- Podkładki M3: 0,050kg x 13,49 zł = 0,67zł

- Nakrętki M4: 0,304kg x 8,69 zł = 2,64 zł

- Klej szybkoschnący: 1x 1,50 zł

Suma: 56,22 zł

Waga:

- Łańcuch x4: 1,2 kg

- Pręt gwintowany x6: 0,264 kg

- Nakrętki M3: 0,150 kg

- Nakrętki M4: 0,304 kg

- Podkładki M3: 0,050 kg

Suma: 1,968 kg

[Zębatki gąsienicy]