Ta strona używa ciasteczek (plików cookies), dzięki którym może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem i akceptuję

Technika cyfrowa – #8 – podsumowanie kursu

Elektronika 22.12.2016 Damian (Treker)

kurstc_miniaturka_8Pora na podsumowanie naszego kursu podstaw techniki cyfrowej. Wiele osób podczas poznawania elektroniki pomija te tematy i przeskakuje od razu do mikrokontrolerów, czyli np. do Arduino.

Nie zawsze do budowy układów realizujących proste funkcje logiczne konieczne są od razu rozbudowane rozwiązania. Cały czas wiele można działać na prostych układach CMOS.

Nawigacja serii artykułów:
« poprzednia część

Kup zestaw elementów i zacznij naukę w praktyce! Przejdź do strony dystrybutora »

Wszystkie artykuły z tej serii znaleźć można za pomocą powyższego spisu treści lub przeglądając artykuły opublikowane pod tagiem kursTechnikiCyfrowej. Przypominam również, że dla lepszego zrozumienia ćwiczeń opisywanych w tym kursie konieczna jest znajomość podstaw elektroniki.

Raz jeszcze zachęcam do wykonania wszystkich ćwiczeń, które zostały opisane podczas całego kursu. Szczególnie dużo powinny rozjaśniać eksperymenty wykonywane na samym początku. Już na rezystorach, diodach i przyciskach można szybko sprawdzić działanie funktorów logicznych.

Zestaw elementów do przeprowadzenia wszystkich ćwiczeń

Gwarancja pomocy na forum dla osób, które kupią poniższy zestaw!

Części pozwalające wykonać ćwiczenia z kursu techniki cyfrowej dostępne są w formie gotowych zestawów! W komplecie m.in. niezbędne układy scalone CMOS, przewody połączeniowe, diody, buzzer, kontaktron, wyświetlacz 7-segmentowy oraz znacznie więcej!


Kup w Botlandzie »

Co dalej – kontynuacja kursu?

Zgodnie z zapowiedziami kurs był krótki i skupiliśmy się wyłącznie na zagadnieniach praktycznych. Nie było tutaj mowy o teorii, które pozwala na projektowanie bardziej zaawansowanych układów. Jednak nie każdy musi być zainteresowany takimi tematami – stąd ankieta dotycząca kontynuacji.

O czym powinna być kontynuacja kursu techniki cyfrowej?

Podsumowanie

Wyniki ankiety nakierują nas na dalsze tory i na pewno ustalą priorytet, z którym będziemy dalej działać. Oczywiście, jeśli nie jesteście zainteresowani dalszym poznawaniem techniki cyfrowej, to jest to również dobry moment na rozpoczęcie programowania – tutaj szczególnie warto zwrócić uwagę na kurs budowy robotów.

Kup zestaw elementów i zacznij naukę w praktyce! Przejdź do strony dystrybutora »

Powiadomienia o nowych, darmowych artykułach!

Komentarze

qdwaty85

8:27, 23.12.2016

#1

Wyniki ankiety mają 120% :)

Treker
Autor wpisu
Administrator

9:10, 23.12.2016

#2

qdwaty85, wszystko się zgadza, bo ankieta jest wielokrotnego wyboru - można zaznaczać kilka odpowiedzi :)

#R2D2#

23:39, 23.12.2016

#3

Muszę przyznać, że jestem lekko rozczarowany, bo zabrakło mi w tym kursie przerzutników. Ale w takim razie pozostaje czekać na część drugą. ;-)

Czy wiadomo kiedy (i czy w ogóle) będą dostępne karty/tablice do tego kursu?

Treker
Autor wpisu
Administrator

10:44, 24.12.2016

#4

#R2D2#, na przerzutnikach się nie skupialiśmy, bo celem kursu były przedstawienie kompletnych podstaw. Odrobina informacji o układach pamiętających pojawiła się, gdy budowaliśmy takie prosty przerzutnik z bramek NOT. Jeśli chodzi o tablice do tego kursu, to większość kart jest już gotowa. Dorobimy jeszcze kilka, później korekta, wydruki próbne i będą gotowe. Mam nadzieję, że do końca stycznia pojawią się w sprzedaży :)

BlackJack

12:43, 26.12.2016

#5

Hm.. kurs fajny, ale zanim chciałoby się przejść do FPGA trzeba by jednak rozszerzyć podstawy. Przerzutniki, liczniki, komparatory, przykład np. PWMa na tym, a potem to samo na FPGA/PLD.

Swego czasu, ... 1996/97 w EDW coś podobnego było, Liczniki czasu, świetlna strzelnica itp. wszystko na CMOSach.

Treker
Autor wpisu
Administrator

13:04, 28.12.2016

#6

Dlatego poddałem temat dyskusji. Otrzymywałem wiele sygnałów od osób, które chciałyby uczyć się kolejnych rzeczy, ale... od razu na FPGA. Zobaczymy co wskaże ankieta za kilkanaście dni :)

Zobacz powyższe komentarze na forum

FORBOT Damian Szymański © 2006 - 2017 Zakaz kopiowania treści oraz grafik bez zgody autora. vPRsLH.