Skocz do zawartości

Aluminiowe mocowania do silników Pololu


sailo

Pomocna odpowiedź

Witam,

W coraz częściej robotach, szczególnie minisumo, stosowane są metalowe mocowania własnej produkcji. Mamy więc dla Was propozycje aluminiowej wersji tego produktu. W związku z tym chcielibyśmy zapytać czy bylibyście zainteresowani tego rodzaju rozwiązaniem? Jaka według Was powinna być cena takich mocowań?

Poniżej zdjęcia wersji prototypowej

Jesteśmy otwarci na wszelkiego rodzaju pytania, uwagi i komentarze.

Link do komentarza
Share on other sites

Jak dla mnie mogły by być trochę dłuższe, żeby zakrywaly przynajmniej 1/2 silnika - odciążenie mocowania przekładni

Link do komentarza
Share on other sites

Mocowanie zostało zaprojektowane z myślą o zastosowaniu go w sytuacjach, gdy każdy mm^3 robota jest na wagę złota, stąd zminimalizowane wymiary. Sprawdzaja się ono również w przypadku konstrukcji mniej wymagających, znacznie poprawiając stabilność robota, oraz eliminując ryzyko pęknięcia mocowania, co miało miejsce w przypadku tych plastikowych. Dzięk wykonaniu z aluminium, zmniejszenie wymiarów mocowania nie ma wpływu na jego wytrzymałość.

Jeśli pojawią się takie głosy, istieje możliwość zaprojektowania nowej wersji, tak by spełniała wymagania wiekszej liczby użytkowników. Nie wykluczam, że będzie możliwość zamówienia wersji niestandardowej, nie koniecznie do Pololu.

Pozdrawiam, Rudy.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Mocowania wyglądają ok, ale czy silnik siedzi ciasno i na pewno nie porusza się w inne strony? Plastik zawsze idzie jakoś odgiąć, a to nawet nie jest z blachy tylko frezowane.

ps19, też jestem tego zdania. Jeśli będą dłuższe, to przekładnia tak szybko się nie rozklekocze.

Carpie Diem, ale to nic praktycznie nie da. Większy nacisk będzie raczej na boki mocowania, niż jego górną część. Najlepszym rozwiązaniem jest po prostu przedłużenie całego mocowania. W tej chwili pod największym obciążeniem będzie przekładnia, co nie jest dobre. Lepiej to zredukować przedłużając mocowanie.

Jeśli chodzi o cenę, to 15-25zł od sztuki powinna być stosowna. Większa nie ma sensu, bo lepiej będzie zlecić wykonanie mostu.

Link do komentarza
Share on other sites

Carpe Diem, aleś stzrelił, przy gęstosci aluminium 15g waży ponad 5cm^3. 10g to przecież waga całego silnika. To mocowanie bym obstawiał coś w okolicach 2gramów.

Cóż, cena zabliżona do mocowań plastikowych byłaby marzeniem, ale wyższa o połowę wciąż byłaby bardzo atrakcyjna.

Rozstaw otworów jest taki sam w jak w plastikowych?

Link do komentarza
Share on other sites

koszt materiału na 1szt to jakieś - 1zł

(http://allegro.pl/walek-aluminiowy-aluminium-2017a-25-mm-pret-500-mm-i2463712560.html e-metalepl - Wałek aluminiowy aluminium 2017a 25 mm pręt 500 mm

obróbka, niech będzie - 4zł

zysk - 5zł

podatki - 4zł

czyli razem 14zł - tyle mogę dać, tylko aby było trochę dłuższe 😉

__________

Komentarz dodany przez: Treker

_allegro

Link do komentarza
Share on other sites

Tak, rozstaw taki sam.

Dokładna masa to 1.6g. Mocowanie jest raptem 2 razy cięższe od plastikowego. Zawdzięczane jest to znacznemu zmniejszeniu jego wymiarów. Szerokość nowego mocowania wynosi 23mm.

Jak byście widzieli tą wersję przedłużoną? Miałaby obejmować silnik na pewnej długości, czy jak sugerował Carpe Diem, stanowić jedynie "daszek"? Osobiście uważam, że sens istnienia daszka byłby dość mocno dyskutowalny. Zwróćcie uwagę, że gdy robot stoi na kołach, względem mocowania tworzy się swego rodzaju dźwignia, która dociska silnik do podstawy. Lecz w przypadku orientacji silnika, innej niż klasyczna, przestaję mnieć rację.

Może w takim razie wersja dla wyczynowców, mogłaby obejmować przekładnię i część silnika (a może cały?) i być mocowana czterema śrubami. Dobrą opcją byłoby również umieszczenie śrub po przekątnej i produkcja mocowań lewych i prawych. Co o tym myślicie?

Link do komentarza
Share on other sites

Mocowanie zakrywające cały silnik, to dobry pomysł tyle, że zajmie za dużo miejsca 😕 Myślę, że mocowanie dla minisumo powinno mieć jakieś 16,5mm (jak napisał ps19 - cała przekładnia + 1/2 silnika) długości. Nie dość, że zakryje całą przekładnie, to jeszcze dokładnie pół silnika. Siły fajnie się rozłożą i nasze przekładnie dłużej pożyją 🙂 Teraz pozostaje kwestia śrub. Aż 4? Niestety to zajmie sporo miejsca. Niektórzy (np ja) jako płytę podłogową robota mają wytrawiony laminat z elektroniką robota. Nie zmienia to jednak faktu, że 4 zapewniałyby dużo lepszy rozkład sił. Jak wygląda teraz sprawa średnicy śrub? M2,54 jak w przypadku standardowych mocowań Pololu?

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.