Skocz do zawartości
Nawyk

[Kurs] Cadsoft Eagle - część 2 (PCB)

Pomocna odpowiedź

chodki, nie nazwałbym tego zaletą. W większości przypadków płytki wychodzą tragicznie po użyciu tego narzędzia. Wystarczy trochę pomyśleć i można zrobić samemu o wiele lepsza płytkę.

Osobiście zawsze używam autoroutera, a póżniej dopiero biore się za poprawki...

Ale każdy ma swoje wypracowane metody... 😋 :-P

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

chodki, autorouter jest dobry do szybkiego zrobienia jakiejś prostej płytki prototypowej, sam z niego korzystałem. Jak będziesz musiał upchnąć dużo elementów w małych wymiarach i to na 2-stronnej płytce, to raczej ci on nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
chodki, autorouter jest dobry do szybkiego zrobienia jakiejś prostej płytki prototypowej, sam z niego korzystałem. Jak będziesz musiał upchnąć dużo elementów w małych wymiarach i to na 2-stronnej płytce, to raczej ci on nie pomoże.

Oj pomoże.. 😋

Wykonane autorouterm z drobnymi poprawkami, końcowo wyszło 5 zworek, płytka oczywiście 2 warstwy.

Pewnie można lepiej manualnie, ale ile by to czasu trzeba.. 😉

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

chodki, to teraz spróbuj z rezystorami SMD i zobacz jak AR poprowadzi ścieżki, chyba wszyscy co próbowali znają ten problem. W lewym dolnym rogu masz jakieś goldpiny, zobacz jak blisko nich jest poprowadzona ścieżka, do zrobienia termotransferem bardzo trudne albo i nawet nierealne. Te 5 zworek z pewnością dałoby się pominąć, jest to przecież 2-stronna płytka. Poza tym wszystkie ścieżki sa cienkie, jakby to był sterownik do robota to by trzeba uwzględnić większy prąd pobierany przez silniki -> grubsze ścieżki, nie wiem czy po zwiększeniu grubości wyglądało by to tak dobrze. Na pierwszy rzut oka widać kilka miejsc, gdzie ścieżki są bezsensownie zagęszczone, a wystarczyło przesunąć nieco ścieżkę albo element i zaraz jest dużo więcej miejsca, choćby do poprowadzenia tych pozostałych ścieżek z którymi AR sobie nie poradził.

I jeszcze jedno - ilość przelotek, OMG! Przecież to jest płytka na elementach THT, tyle przelotek to by uszło na płytce SMD, ale tu połączenia warstw powinny przejąć wyprowadzenia elementów.

Ile czasu? 1-2 dni myślę, dla mniej wprawnych 3, ale ile cierpienia zaoszczędzone przy wierceniu tego.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
To teraz pytanie: czy można tak prowadzić ścieżki, aby eagle pilnował ograniczeń DRC i nie pozwalał na niepoprawne położenie ścieżki?

Właśnie dostałem maila od eksperta:

I am sorry but EAGLE does not support an Online-DRC. But what can be helpful is the Follow-me router. But this requires the Autorouter module.

The Followme router is a special mode of the manaul ROUTE command. As soon as you click onto an airwire EAGLE draws the connection automatically. The position of the mouse cursor decides about the way the trace has to take. In this mode you don't have to take care on Design Rules because the Follow-me router does automatically.

Czyli opcja "follow me", o której z resztą sam napisałeś.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Płytke tą którą pokazałem wyknałem termotransferem bez większych problemów, działała.

Masz racje wiercenie przelotek to było wyzwanie... 😋

Następnym razem spróbuje manualnie, zobaczymy jak pójdzie... 😅😅

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
Czyli opcja "follow me", o której z resztą sam napisałeś.

Czyli problem (nie)rozwiązany. W sumie jest to jedna z dwóch kluczowych wad Eagle'a - ale no cóż, jest kilku- (czy nawet kilkunastu-) krotnie tańszy od Proteli.

Z moich rad: warto korzystać z własnych skrótów, np. jeśli często przełączamy pomiędzy narzędziami, np. routingiem, przenoszeniem, zaznaczaniem i unroutingiem, to wygodniej jest to robić skrótami niż ręcznie klikając.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

No i nikt mi nie umie odpowiedzieć jak sprawdzić długość ścieżki na PCB? Dla mnie np. ważna sprawa.

Druga sprawa jak sprawdzić powierzchnię ścieżki / pola, też często przydatne szczególnie przy układach mocy w SMD jak np. mostki H, gdzie powierzchnia miedzi jest często radiatorem.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

długość pojedynczego odcinka możesz sprawdzić PPM -> Properties i tam jest Lenght, aby mieć długość całej ścieżki pozostaje chyba tylko dodawanie. A powierzchnię trzeba liczyć samemu ze współrzędnych.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Hm, zawsze można wziąć długość i pomnożyć przez szerokość, otrzymując w ten sposób przybliżone pole.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Witajcie,
mam małe pytanie. Zrobiłem płytkę dwustronną i próbowałem rozlać masę na obu warstwach, na top i na botom. Na jednej mi wyszło, na drugiej w żaden sposób nie chce. Czy Eagle ma jakąś blokadę tego typu działania? Czy coś myślę źle?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Widocznie coś źle robisz. Ukryj sobie warstwę TOP, aby nie przysłaniała BOTTOM i sprawdź czy ta warstwa może połączyć się z jakimiś ścieżkami GND. Sprawdź nazwę poligonu. Jeśli problem nie zostanie rozwiązany zrób screena warstwy bottom i opisz dokładniej kroki.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Może po prostu na tej warstwie co ci nie wyszło nie masz masy, i przez to polygon nie chce się rozlać, bo nie ma żadnej ścieżki z którą mógłby się połączyć?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Problem zaktualizowany: mogę rozlać masę na warstwie TOP, lecz jednie do wartości isolate 0.3048. Jak biorę większe wartości to masa nie chce się rozlać.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Jak powiększacie drill size np. goldpinów gdy wysyłacie projekt dwustronnej płytki ze złoceniem do SATLAND'u?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...