10 nowych artykułów o elektronice i programowaniu #6

10 nowych artykułów o elektronice i programowaniu #6

Budowa giętarki do tworzyw sztucznych, asystent głosowy w Pythonie oraz praktyczne porady dla osób, które chciałyby wykorzystać sztuczne sieci neuronowe do kierowania małym pojazdem.

Oto niektóre tematy artykułów, które pojawiły się niedawno na forum. Sprawdź jakie inne poradniki i artykuły napisali czytelnicy Forbota.

Oto lista kolejnych artkułów, które zostały niedawno napisane przez aktywnych użytkowników naszego forum. Na liście znaleźć można wiele ciekawostek, ale - dla formalności - przypominamy, że w żaden nie weryfikujemy tych tekstów przed publikacją. Artykuły na forum może publikować dosłownie każdy. Jeśli podczas lektury artykułu zauważysz jakiś błąd merytoryczny to napisz o tym w komentarzu do danego wpisu - każda krytyka jest mile widziana (pamiętaj tylko o polityce przyjaznego forum).

Kompilatory od podszewki - #3 - Kompilatory a mikrokontrolery

Kompilatory od podszewki - #3 - Kompilatory a mikrokontrolery

Gdy kompilujemy program w celach testowych najszybciej będzie wykonać proces kompilacji bezpośrednio z konsoli. Gdy posiadamy projekt, który cały czas rośnie i składa się z wielu modułów, a każdy moduł z wielu plików wtedy kompilacja każdego pliku źródłowego w konsoli może okazać się nienajlepszym pomysłem... Czytaj dalej »


Własny asystent głosowy - Prosty bot głosowy w pythonie

Własny asystent głosowy - Prosty bot głosowy w pythonie

Każdy chyba słyszał o asystentach głosowych, czy to Alexa czy Asystent Google. Ale czy ktoś z was  próbował stworzyć własnego asystenta głosowego? Ja natchniony nowo zakupioną Alexą, postanowiłem spróbować swoich sił w napisaniu prostego bota sterowanego głosem, który może przeprowadzić proste interakcje  z użytkownikiem... Czytaj dalej »


Arduino dla początkujących: instrukcje sterujące w C/C++

Arduino dla początkujących: instrukcje sterujące w C/C++

W poprzednich częściach artykułu poznaliśmy dwie podstawowe instrukcje sterujące: if i while. Teraz kolej na coś bardziej rozbudowanego. Przyjrzyjmy się jak wygląda. Najpierw wykonywana jest instrukcja określona jako START. Następnie sprawdzany jest WARUNEK... Czytaj dalej »


Tworzenie gier - #4 - Wreszcie coś piszemy?

Tworzenie gier - #4 - Wreszcie coś piszemy?

Napiszemy prostą gierkę, w której chodzimy postacią w sposób zbliżony do gatunku H&S (np. Diablo), rzucamy zaklęcie oraz zabijamy złe gobliny. Na początku musimy stworzyć sobie projekt w Unity. Nie będę się nad tym dłużej rozwodził, bo to jest dość banalne. Instalujemy Unity... Czytaj dalej »


Giętarka do tworzyw sztucznych z Raspberry Pi Pico

Giętarka do tworzyw sztucznych z Raspberry Pi Pico

Giętarka do tworzyw sztucznych to urządzenie służące do kształtowania tworzyw termoplastycznych, które w handlu występują najczęściej w postaci płaskich arkuszy (dotyczy głównie PMMA, czyli popularnej pleksi/plexy). Tworząc ten artykuł miałem w planach udostępnienie pełnej dokumentacji technicznej urządzenia... Czytaj dalej »


Tworzenie gier - #5 - API i praktyki

Tworzenie gier - #5 - API i praktyki

Google Firebase to nadrzędne narzędzie programistyczne - zawiera wiele podstawowych elementów wliczając w to statystyki, bazy danych, zdalną konfigurację gry, AB testy czy listę crashy użytkowników. Ogólnie wielki moloch, który bardzo często jest wykorzystywany głównie do AB testów... Czytaj dalej »


Sprzedaję projekty DIY - #3 - Odpowiedzialność twórcy

Sprzedaję projekty DIY - #3 - Odpowiedzialność twórcy

Opisałem już ogólne ramy prawne w jakich poruszamy się przy określaniu możliwości sprzedaży produktów oraz wymogi jakie mają spełniać. Przejdźmy teraz do najmniej przyjemnej części zagadnienia, czyli ryzyka związanego z... Czytaj dalej »


Sztuczna inteligencja w służbie motoryzacji

Sztuczna inteligencja w służbie motoryzacji

Sztuczna inteligencja to ostatnio temat na topie. Wydaje się, że na dobre zostawiliśmy za sobą tzw. wieki ciemne, kiedy to, zaraz po wynalezieniu i udowodnieniu działania sieci neuronowych w końcówce lat ‘50 ubiegłego wieku, cała społeczność naukowców zniechęcona fałszywymi obietnicami uznała, że sieci, owszem działają, ale nie można ich nauczyć... Czytaj dalej »


Zabezpieczenia pokoju – poczuj się jak w banku

Zabezpieczenia pokoju – poczuj się jak w banku

Wszyscy cenimy sobie prywatność. Część z nas nie lubi, gdy intruz wejdzie do pokoju bez naszej wiedzy, szczególnie gdy są tam rzeczy cenne lub osobiste. Sytuacja robi się jeszcze ciekawsza gdy mamy rodzeństwo, które regularnie coś podkrada. Istnieje j kilka sposobów, jak w łatwy... Czytaj dalej »


Kompilatory od podszewki - #4 - Programowanie AVR z terminala

Kompilatory od podszewki - #4 - Programowanie AVR z terminala

Jak wspomnieliśmy w porzedniej części, programy dla mikrokontrolerów AVR możemy skompilować za pomocą kompilatora AVR GCC Toolchain - avr-gcc. Zasada korzystania jest taka sama jak dla kompilatorów których używaliśmy. Tym razem zamiast clang++ czy g++ używamy avr-gcc lub avr-g++ w przypadku programu napisanego w... Czytaj dalej »


Potrafisz napisać podobny (lub lepszy) artykuł?

Przypominamy, że powyższe artykuły zostały napisane przez użytkowników naszego forum. Jeśli masz ochotę napisać swój artykuł lub poradnik to w każdej chwili możesz go opublikować w tym miejscu. Po pewnym czasie trafi on do takiego zestawienia. Podziel się wiedzą z innymi!

10 nowych artykułów o elektronice i programowaniu #5
10 nowych artykułów o elektronice i programowaniu #5

Samodzielna budowa frezarki CNC, analiza tego jak działają kompilatory oraz garść informacji dla osób, które planują sprzedawać swoje DIY.... Czytaj dalej »

arduino, elektronika, forbot, topartykuly

Trwa ładowanie komentarzy...