Kursy • Poradniki • Inspirujące DIY • Forum
Japoński Związek Piłki Siatkowej stworzył robota przy współpracy z Uniwersytetem w Tsukubie. Zawodnicy starają się przebić piłkę na stronę przeciwnika, a zadaniem urządzenia jest jej blokowanie. Ramiona poruszają się niezależnie od siebie wzdłuż siatki. Ich prędkość to 3,7 m/s, czyli są szybsze niż przemieszczający się po boisku człowiek.
Trener sam programuje maszynę, biorąc pod uwagę aktualne potrzeby drużyny. Możliwe jest odtworzenie sytuacji z minionego meczu w celu jej ponownego rozegrania i przećwiczenia innych, lepszych reakcji. Robot może również naśladować taktykę przyszłych przeciwników, co pozwala przygotować się do rywalizacji.
Japońskie siatkarki trenowały z urządzeniem przez 8 dni i stwierdziły, że praktycznie nie różni się to od gry przeciwko ludziom. Jednak dopiero praca z nim przez cały sezon mogłaby dostarczyć interesujących informacji na temat ewentualnej poprawy wyników drużyny.
Tarcza sterowana przez Arduino – zostań mistrzem gry!
Pomysłowy elektronik z pewnością jest w stanie uprościć (lub utrudnić) każdą, nawet najprostszą czynność. Idealnym tego przykładem był... Czytaj dalej »
Twórcy robota chcą dodać czujniki ruchu, które pozwolą mu na samodzielną korektę położenia ramion. Aktualnie jest ono ustalone z góry, zanim zawodnicy rozpoczną atak.
Źródło: [1]
To nie koniec, sprawdź również
Przeczytaj powiązane artykuły oraz aktualnie popularne wpisy lub losuj inny artykuł »
Trwa ładowanie komentarzy...