Kursy • Poradniki • Inspirujące DIY • Forum
Testy drona Parcelcopter 4.0 odbyły się w Tanzanii, w okolicach Jeziora Wiktorii. Zadanie polegało na transporcie leków i próbek medycznych pomiędzy wyspą Ukrewe i miastem Mwanza. Tradycyjne dostawy są w tym regionie bardzo utrudnione ze względu na zły stan dróg i konieczność pokonania wielu geograficznych przeszkód. Ciężarówka potrzebuje na dostawę min. 6 godzin, a transport wodny zajmuje 4 godziny. Dron osiągnął powtarzalny, średni wynik równy około 40 minut.
Nie jest to pierwszy tego typu projekt, 3 lata temu pisaliśmy o miejscowości Wise w Virginii, gdzie testowano już podobne rozwiązanie. Projekt Deliver Future rozwinął jednak koncepcję, korzystając z najnowszych zdobyczy technologii i przenosząc się w znacznie słabiej zurbanizowany region świata.
Urządzenie zbudowała niemiecka firma Wingcopter. Konstrukcja umożliwia pionowy start i lądowanie, w trakcie lotu potrafi też optymalizować zużycie energii, korzystając ze skrzydeł. Nośność drona to 6 kg, osiąga on maksymalną prędkość do 130 km/h, a na jednym ładowaniu potrafi przelecieć nawet 100 km.
Ze względu na mały udźwig (w porównaniu np. do ciężarówki), drony nie staną się dla firm kurierskich rozwiązaniem uniwersalnym. Są jednak idealne w przypadku, gdy czas dostawy jest ważniejszy od wagi i gabarytów - idealnym przykładem są tutaj leki i próbki krwi. Drony znajdą także zastosowanie w miejscach trudno dostępnych, jak wyspy oraz małe wioski z dala od cywilizacji.
Roboty dostawcze na chodnikach w Estonii już legalne!
Lista miejsc w Europie i Ameryce, w których można spotkać roboty dostawcze Starship Technologies dowożące jedzenie, rośnie! Teraz dołącza... Czytaj dalej »
To nie koniec, sprawdź również
Przeczytaj powiązane artykuły oraz aktualnie popularne wpisy lub losuj inny artykuł »
Trwa ładowanie komentarzy...