Kursy • Poradniki • Inspirujące DIY • Forum
Kołowiec wytwarza siłę nośną i ciąg dzięki wirnikom nośnym przypominającym koła łopatkowe. Sterowanie wektorem ciągu jest błyskawiczne, więc urządzenie jest bardzo zwrotne. Przejście pomiędzy wiszeniem w powietrzu, a szybkim lotem jest płynne.
Brak popularności kołowców w ubiegłym stuleciu wynikał przede wszystkim z faktu, że nie istniały wtedy jeszcze zaawansowane technologie, które pozwoliłyby na wprowadzenie idei w życie. Ówcześnie dostępne materiały miały m.in. niewystarczający współczynnik wytrzymałości do masy.
Miniaturowy cyklokopter złożony jest z niezwykle drobnych części, co stanowiło duże wyzwanie dla jego twórców. Autopilot waży jedynie 1,3 g, a masa każdej łopatki wirnika to 0,12 g. Praca nad tym urządzeniem trwała ponad 2 lata.
Cyklokoptery są nie tylko zwrotniejsze niż helikoptery i multikoptery, ale także bardziej wydajne, cichsze, szybsze i bardziej stabilne. Na razie wszystko odbywa się w małej skali, jednak w dalekosiężnych planach są urządzenia dużo większe, w tym załogowe statki powietrzne. Być może w przyszłości z tej technologii będą korzystać latające samochody.
Aktualnie wynalazcy skupiają się na dalszym zmniejszeniu masy i stopnia złożoności konstrukcji, przy jednoczesnym zwiększeniu jej wydajności.
Źródło: [1]
To nie koniec, sprawdź również
Przeczytaj powiązane artykuły oraz aktualnie popularne wpisy lub losuj inny artykuł »
Trwa ładowanie komentarzy...