Skocz do zawartości
Nawyk

[Kurs] Przepis na robota - Minisumo dla każdego - część 1

Pomocna odpowiedź

piotreks-89, a gdzie Ty widzisz tam topnik, skoro w tej części nie ma żadnego zdjęcia dolnej części płytki?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
9. Po wyjęciu z wody i delikatnym usunięciu luźnej warstwy papieru, zaczynamy pod kranem trzeć kciukiem "białe" fragmenty - nie należy się przejmować, jeśli np. nie da się usunąć papieru spomiędzy rozmieszczonych bardzo blisko siebie ścieżek.

Mozesz wyjaśnić? Z mojego doświadczenia wynika, że takie miejsca mogą się niedotrawić.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
Tolo, wybacz, ale muszę Ci dogryźć Jak Ty chcesz za 300zł zbudować dobrego MS? Przecież to jest koszt samych dwóch silników Pololu, 5 Sharpów 340K i Li-Pol'a, o całej reszcie nie wspominając.

A kto powiedziała żeby z tego korzystac ? Moim zdaniem pololu to tragedia jeśli chodzi o stosunek jakośc/cena A sharpy też najlepsze nie są mają beznadziejnie mały kąt widzenia (w zasadzie widzą tylko to co jest bezpośrednio przed nimi a lipolki można wsziąś z HK za jakieś śmieszne pieniądze...

A cała reszta również niewiele kosztuje...

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Harnas, ale i tak kredę łatwiej usunąć na etapie, kiedy papier jest mokry, niż kiedy jest suchy.

A sharpy też najlepsze nie są mają beznadziejnie mały kąt widzenia (w zasadzie widzą tylko to co jest bezpośrednio przed nimi

To jest akurat bardziej zaleta niż wada. Poza tym z autopsji wiem, że samemu ciężko coś lepszego od Sharpów zbudować - więc Sharpy wcale nie są takie drogie.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Tolo, zatem czekamy na twojego idealnego ms za 300zł 😉

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Pomimo tego, że pierwszego robota zbudowałem w pełni wykorzystując elementy do montażu powierzchniowego to tutaj zgadzam się z autorem, że L293D dla początkujących są spoko tak samo jak drogie silniki Pololu. Jest na temat tego i tego choćby tutaj na Forbocie dużo informacji a to dla początkujących jest najważniejsze. Sam niedługo zabieram się za budowę tego typu robocika - z pewnością będzie bardzo podobny 🙂

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
Tolo, zatem czekamy na twojego idealnego ms za 300zł

challenge accepted 😅 Oczywiście nie mówię, że zrobię czegoś na miarę jeżyka ale się postaram

Oczywiście nie liczę kosztów narzędzi itp.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
Moim zdaniem pololu to tragedia jeśli chodzi o stosunek jakośc/cena A sharpy też najlepsze nie są mają beznadziejnie mały kąt widzenia

Szczerze wątpię, że znajdziesz gdzieś silniki o takich parametrach w niższej cenie. Poza tym większość najlepszych konstrukcji w Polsce je wykorzystuje więc aż takie złe być nie mogą 😉. A co do Sharpów to tak jak napisał OldSkull jest to raczej zaleta, a nie wada.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
Harnas, ale i tak kredę łatwiej usunąć na etapie, kiedy papier jest mokry, niż kiedy jest suchy.

Nie zgodzę się, wysuszona kreda praktycznie sama odpada całą powierzchnią (tą bez tonera), jak się ją dotknie czymś ostrym. Największym plusem wysuszenia jest - jak dla mnie - doskonała widoczność tego, gdzie kreda jest na tonerze, a gdzie na gołej miedzi. Na tonerze jest szara, a w pustych miejscach całkiem biała; dzięki temu łatwo jest wykryć zwarcia pomiędzy ścieżkami. Takie przynajmniej jest moje zdanie

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Treker, może jestem przewrażliwiony, ale nie widzę, żeby w artykule było napisane, że po cynowaniu usuwamy acetonem topnik, który wcześniej rozlaliśmy 😋

Moim zdaniem pololu to tragedia jeśli chodzi o stosunek jakośc/cena A sharpy też najlepsze nie są mają beznadziejnie mały kąt widzenia (w zasadzie widzą tylko to co jest bezpośrednio przed nimi a lipolki można wsziąś z HK za jakieś śmieszne pieniądze...

A cała reszta również niewiele kosztuje...

Tolo, to czekam aż podeślesz mi link do jakiegoś silniczka z dobrym momentem, odpowiednio wysokimi obrotami za przekładnią i niewielkich wymiarach, w takiej (lub niższej) cenie niż Pololu. Reszta niewiele kosztuje? Za samą elektronikę nie wliczając czujników (biorąc najtańsze możliwe elementy) zapłacisz ~30zł. Oczywiście dobry MS powinien być odpowiednio niski, a to wymusza na Tobie stosowanie większości elementów w SMD, a koszta zaczynają rosnąć (chociażby taki L298 - w Multiwatt 15 kosztuje ~10zł, ale w PowerSO-20 kosztuje już ~17,50zł).

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

piotreks-89, hmmm... Może dlatego, że używany RF800 jest topnikiem no-clean, co w wolnym tłumaczeniu oznacza tyle, że nie trzeba go czyścić?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Idzie zbudować dobrego robota za mniej niż 300zł

np. mój MS Slim

8b409aced67f8379de1d8fff28f59898

koszt:

silniki pololu 100zł

czujniki sharp 80zł

li-pol 20zł

płytka wraz z elementami 50zł

kawałek metalu i plastiku na koła około 20zł

tylko żeby to tak tanio było trzeba mieć dostęp do tokarki i frezarki 😎

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

sobal44, w sumie 270zł, a nie policzyłeś jednorazowego zakupu silikonu na koła, przesyłek, roboczogodzin... 😉

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

to razem z przesyłka wyjdzie 300zł a robocizny się nie liczy bo to hobby

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...